فارغ‌التحصیلان فنی و حرفه ای نیازی به کار دولتی ندارند

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان هرمزگان گفت: مهندسینی که از رشته فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند نیازی به کار دولتی ندارند چون این افراد چون تمامی مهارت‌ها و فنون را گرفته‌اند و خود کارآفرین بوده و نیازی به کار دولتی ندارند.
کد خبر: ۳۰۲۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴ 26 September 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، موسی دادی زاده در مراسم راه‌اندازی رشته حمل‌ونقل برای نخستین بار در سطح کشور، افزود: برای توسعه و عمران کشور نیازمند همکاری متقابل دستگاه‌های مختلف هستیم که خوشبختانه در بخش حمل‌ونقل با همکاری آموزش‌وپرورش و اداره کل حمل‌ونقل پایانه‌ها امروز شاهد اتفاقی تاریخی و بزرگ در کشور هستیم.
 
وی بابیان اینکه وزارت آموزش‌وپرورش برای دانش آموزان این رشته در هرمزگان هزینه پرداخت می‌کند، اضافه کرد: تألیف کتاب، پرورش نیروهای متخصص آموزشی، چاپ و انتشارات کتب، تجهیزات کارگاهی و هزینه‌های دیگر ازجمله اقداماتی است که برای تحصیل این 30 دانش‌آموز انجام‌شده است.
 
این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز روزی تاریخی و مهم برای حمل‌ونقل و آموزش‌وپرورش استان هرمزگان است، تصریح کرد: قطعاً به یادگار خواهد ماند این روز مهم و اسطوره این روز کسی نیست جز مدیرکل حمل‌ونقل پایانه‌های استان هرمزگان که برای راه‌اندازی این رشته از هیچ کمک و تلاشی دریغ نکرد.
 
دادی زاده بابیان اینکه این نحوه تعامل و همکاری قابل‌ستایش است، ادامه داد: اگر در 80 سیاست کلی که از سوی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهور در تنظیم برنامه ششم توسعه ابلاغ‌شده است، نگاهی بیندازیم به‌طور حتم پی به اهمیت راه‌اندازی این رشته خواهیم برد.
 
وی اضافه کرد: دربند 76 سیاست ابلاغی توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آموزش‌وپرورش مورد خطاب قرارگرفته یا دربند دیگری به آموزش‌وپرورش تکلیف شده که متناسب با بازار کار و اشتغال آموزش‌ها و رشته‌ها را جهت‌دهی کند که امروزه خوشبختانه شاهد هستیم با توجه به نیاز و پتانسیل هرمزگان در بخش حمل‌ونقل این مهم عملی شد.
 
معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان هرمزگان بابیان اینکه باید حمل‌ونقل در کشور توسط کسانی مدیریت شود که علم آن را فراگرفته و از دوران تحصیل با آن پرورش‌یافته‌اند، افزود: به دنبال ایجاد تفاهم‌نامه‌ای هستیم که طبق آن مجوز شرکت‌های حمل‌ونقل به فارغ‌التحصیلان رشته‌های حمل‌ونقل آموزش‌وپرورش اعطا شود که این مهم گام بلندی در جهت علمی کردن حمل‌ونقل در کشور است.
 
دادی زاده با اشاره به اینکه مهندسینی که از رشته فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوند نیازی به کار دولتی ندارند، خاطرنشان کرد: این افراد چون تمامی مهارت‌ها و فنون را گرفته‌اند خود کارآفرین بوده و نیازی به کار دولتی ندارند.
 
وی در پایان گفت: دانش آموزان رشته حمل‌ونقل در کنار دانش عمومی، دانش فنی و دانش علمی را فرا خواهند گرفت و انتظار داریم این 30 دانش‌آموز پایه دهم مبلغانی خوب برای رشته حمل‌ونقل باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار