نظر آیت‌الله‌جوادی‌آملی در مورد الگوی کشورداری

آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید، گفت: مسئولان در همه امور کشور حکومت امام علی (ع) را الگو قرار دهند.
کد خبر: ۳۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 03 May 2015
به گزارش تابناک یزد، وی عصر شنبه در آیین عمامه گذاری و همچنین رونمایی از مجموعه آثار جدید دیجیتال مجمع جهانی اهل بیت(ع) در موسسه اسرا قم، اظهار داشت: بدون شک اگر در همه امور کشور روش و سبک زندگانی و همچنین حکومت کردن آن امام معصوم به عنوان نمونه و الگو از سوی مسوولان مورد توجه قرار گیرد، معضلاتی مانند اختلاس و سرقت بوجود نخواهد آمد.

آیت الله جوادی آملی همانند علی بودن را کاری بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و افزود: بی شک چنین چیزی نه مقدور ما است، و نه از ما متوقع است.

وی همچنین شهیدان، جانبازان و بزرگانی مانند حضرت امام (ره) را از جمله کسانی دانست، که با درک شخصیت حضرت علی (ع) توانستند، سیره عملی آن حضرت را به خوبی درک کرده، و به آن عمل کنند.

آیت الله جوادی آملی ، امیرالمومنین را نمونه و الگوی یک انسان کامل از همه جهات و ابعاد گوناگون دانست و گفت: در جای جای زندگی آن حضرت عمل به فضایل اخلاقی به خوبی دیده می شود، لذا آن امام معصوم توجه به این مسائل را کمترین خواسته خود از شاگردان و پیروانش دانسته است.

وی درادامه همچنین ضمن تاکید براهمیت کتاب نهج البلاغه ،مطالعه و فهم دقیق آن را ضروری عنوان کرد، و افزود: نهج البلاغه همانند رسائل و مکاسب نیست، که با 10سال درس خواندن بتوان آن را یاد گرفت، لذا آموختن مطالب این کتاب ارزشمند که از ظرفیت استعداد هر انسانی خارج است، نیازمند پشتکار و تلاش فراوان است.

دراین آیین گروهی از طلاب حوزه های علمیه به دست وی ملبس به لباس روحانیت شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار