برداشت 105 هزار تن ماهی فصل صید در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران از پیش‌بینی برداشت 105 هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی در فصل صید در دریای مازندران و مناطق شیلاتی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 03 October 2016
 حسینعلی رستمی مدیرکل شیلات مازندران در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در محمودآباد با اشاره به سیاست‌های این اداره‌کل درباره تولید ماهیان خاویاری و پرورشی بیان داشت: سال گذشته 600 تن ماهی به روش پرورش در قفس در دریای مازندران برداشت شد که امسال پیش‌بینی می‌شود این مقدار به 3 هزار و 500 تن افزایش یابد.
 
مدیرکل شیلات مازندران افزود: امسال از 17 مهرماه فصل صید و صیادی در استان آغاز می‌شود و براساس پیش‌بینی‌ها بیش از 105 هزار تن انواع ماهی شامل پرورشی و دریایی برداشت شود و این در حالی است که در سال گذشته 95 هزار تن ماهی از دریا برداشت می‌شود و امسال امیدواریم در این بخش 20 درصدی صید را داشته باشیم.
 
رستمی تصریح کرد: در سال جاری 78 میلیون قطعه بچه ماهی شامل کپور و سفید به روش طبیعی و مصنوعی تکثیر و در دریا رهاسازی شده است.
 
مدیرکل شیلات مازندران اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های دولت در سال اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش توان برداشت از دریا در حوزه صید و صیادی امسال 70 قفس پرورش ماهی در پنج شهر نوشهر، تنکابن، جویبار، بابلسر و کلارآباد با ظرفیت تولید 3 هزار و 500 تن ماهی قزل‌آلا فعال است.
 
مدیرکل شیلات مازندران در پایان گفت: در طول 220 کیلومتر نوار ساحلی استان 54 شرکت تعاونی پره ماهیگیری با ظرفیت اشتغال 4 هزار و 400 نفر مشغول به فعالیت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار