رئيس جهاددانشگاهی استان اردبيل خبر داد:

ميانگين ناباروری اردبيل بالاتر از ساير استانها

رئيس جهاددانشگاهی استان اردبيل نرخ ناباروری در این استان را قابل توجه دانست و گفت: ميانگين ناباروری در اردبيل بالاتر از ساير استان ها است.
کد خبر: ۳۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴ 03 May 2015

به گزارش مهر، رامز نصیری صالح در بازدید رئیس بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور از مركز درمان ناباروری قفقاز اردبیل افزود: در همین راستا باید عوامل ناباروری در استان بررسی و شناسایی شود.

وی براین اساس خواستار انجام پژوهشهای بنیادی مشترك با بسیج علمی كشور در حوزه سلامت و درمان شد و بیان داشت: با تأسیس پ‌ژوهشكده سلامت در این استان می‌ توان علل ناباروری و میزان رشد آن را بررسی و با ارائه مشاوره به زوج ‌های جوان تا حد امكان از بروز نازایی پیشگیری كرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان با بیان اینكه تاكنون بیش از پنج هزار زوج نابارور در مركز درمان ناباروری قفقاز اردیبل پذیرش شده اند، از درمان موفقیت‌آمیز۲۷۰  زوج نابارور در این مركز خبر داد.

وی میانگین موفقیت درمان نازایی در مركز درمان ناباروری قفقاز اردبیل را نزدیك به ۳۷ درصد برشمرد و ادامه داد: این مهم با میانگین جهانی برابری می‌كند.

نصیری عنوان كرد: جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با جمعیت چند هزارنفری دانشگاه‌های استان، ارتباط تنگاتنگی دارد بطوریكه بیشتر پژوهشگران و فعالان فرهنگی این مجموعه از بین قشر دانشجو است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار