البرز پایلوت طرح واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها شد

کد خبر: ۳۰۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 08 October 2016


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: استان البرز پایلوت طرح واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ اسماعیل در خلیلی ظهر امروز جلسه هماهنگی اجرای برنامه نرم‌افزاری واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها در استان البرز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات و اولویت‌ها در استان البرز رفع معضل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان است.

وی ادامه داد: طرح واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها به صورت پایلوت و با همکاری وزارت کار در این استان اجرایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز خاطرنشان کرد: در این راستا این طرح هم‌اکنون در مرحله ارائه خدمات الکترونیکی به‌صورت سامانه اینترنتی به مراجعان است.

خلیلی تأکید کرد: بر این اساس و به منظور تسهیل گردش کار مراجعان و متقاضیان بیمه بیکاری مقرر شده است که از ابتدای آبان ماه خدمات در این زمینه به‌صورت الکترونیکی در کاریابی‌ها صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این اداره کل توسعه اشتغال برای جوانان در این استان عنوان کرد و افزود: رفع معضل بیکاری باید مورد توجه همه مسؤولان باشد تا بتوانیم با تعامل و مشارکت همه مسؤولان این معضل را هرچه سریع‌تر رفع کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز تأکید کرد: رفع دغدغه بیکاری در بین خانواده‌ها یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروز در جامعه ما نمایان است، بنابراین برای ایجاد آرامش بیشتر در بین خانواده‌ها و جامعه باید اولویت مسؤولان در بخش دولتی و خصوصی ایجاد اشتغال برای جوانان باشد.

خلیلی گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند در شناسایی بیکاران تأثیرات بسیار زیادی داشته باشد، کاریابی‌ها هستند که می‌توان از آنها به عنوان خط مقدم اشتغال نام برد.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود بیشترین مراجعه‌کنندگان به دفاتر نمایندگان مجلس و ائمه جمعه، جوانان جویای کار هستند.

خلیلی تأکید کرد: اگر این جوانان، تحصیل‌کردگان دانشگاه‌ها هستند که باید مسیر اشتغال آنان در کشور به صورت دقیق و درست برنامه‌ریزی شود.

وی در ادامه سخنان خود به طرح واگذاری امور غیرحاکمیتی بیمه بیکاری به کاریابی‌ها به صورت پایلوت در استان البرز اشاره کرد و گفت: کاریابی‌ها نسبت به تجهیز و استقرار نرم‌افزارهای ارائه خدمات الکترونیکی بیمه بیکاری به مراجعان اقدامات لازم را انجام دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار