آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در کهگیلویه و بویراحمد

کد خبر: ۳۱۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲ 17 October 2016
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در سطح استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن ظهر دوشنبه به خبرنگاران گفت: آنفلوانزای فصلی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیردار است که باید جدی گرفته شود وتوصیه می‌شود گروه‌های در معرض خطر حتما این واکسن را دریافت کنند.

وی افزود: گروه‌های در معرض خطر مانند افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۹ ماه تا ۵ سال، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای جدی مانند بیماران سرطانی و افراد عضو پیوندی حتما واکسن این بیماری را دریافت کنند.

چمن به افزایش روزافزون بیماری‌های غیرواگیر اشاره داشت و گفت: ۷۰ درصد مرگ و میرها در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد ناشی از بیماری‌های غیرواگیردار است.

وی بیان کرد: تغییرات جمعیت شناختی، دگرگونی در سبک زندگی و کنترل بیماری‌های واگیر از مهم‌ترین علل افزایش این بیماری‌هاست.

وی مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر را دشوارتر از بیماری‌های واگیر عنوان کرد و افزود: در بیماری‌های واگیر و مسری عامل و منشأ بیماری را می‌شناسیم، اما در بیماری‌های غیرواگیر عوامل سبب ساز و زمینه ساز متعددی وجود دارد که کار مبارزه را سخت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد به سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر کشور اشاره داشت و گفت: ۲۰ درصد بهبود فعالیت فیزیکی، ۳۰ درصد کاهش استعمال دخانیات، ۳۰ درصد کاهش مصرف نمک و ۲۵ درصد کاهش شیوع فشار خون بالا از مهم‌ترین اهداف کمی این سند است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار