وضعیت جاده سیلزده بلده تاسف بار است

کد خبر: ۳۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 07 May 2015
بخشدار بلده از توابع شهرستان نور میزان آسیب وارده بر اثر سیل ماه گذشته به جاده دوآب - بلده را بسیار زیاد توصیف کرد و گفت : وضعیت این جاده پرتردد تاسف بار است و مرمت آن نیازمند توجه جدی تر مسوولان استان و شهرستانی است.

محمدرضا رودگر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : با توجه به فرا رسیدن فصل گردشگری و تردد زیاد خودروهای مسیرهای ارتباطی هراز و پل زنگوله چالوس از محور دوآب به بلده ، احتمال بروز سوانح رانندگی به علت خرابی مسیر وجود دارد.

وی ادامه داد : بر اثر خرابی این محور شب گذشته راننده یک دستگاه خودروی وانت نیسان در محدوده روستای رزن از مسیر خارج و به دره سقوط کرد که متاسفانه بر اثر شدت جراحات وارده درگذشت.

رودگر گفت : بخش های زیادی از این جاده بر اثر جریان سیل اخیر در منطقه بلده تخریب شده است و نیاز به زیرسازی و روکش آسفالت دارد.

جاده دوآب به بلده حدود 55 کیلومتر طول دارد.

بخشدار بلده همچنین با ابراز نگرانی از خرابی های جدی وارده شده به اراضی کشاورزی و باغی روستاییان بر اثر سیل اخیر ، گفت : برای مرمت و بازسازی سردهنه های کشاورزی درخواست های متعددی به مسوولان ذیربط تسلیم شده اما این پی گیری ها تا کنون نتیجه بخش نبوده است.

وی افزود : با این که یک دستگاه بیل زنجیره ای و یک دستگاه بولدوزر برای لایروبی رودخانه بلده و جاده روستای بترکلا فعالیت دارد اما بیشتر سردهنه های کشاورزی وضعیت مناسبی ندارند که باید برای مرمت آن به طور اساسی اقدام شود.

بخشدار بلده به بازدید هفته جاری رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران و مسوولان محلی از زمین های کشاورزی این بخش اشاره کرد و گفت که دراین بازدید وعده های لازم برای مرمت و بازسازی سردهنه های کشاورزی داده شده که امیدوارم بزودی محقق شود.

سیلی که بیست و سوم ماه فروردین سال جاری در غرب مازندران بویژه بلده جاری شد بیش از 500 میلیارد ریال به بخش های مختلف بویژه به زیرساخت های این منطقه خسارت جدی وارد کرد.

بخش بلده با 48 روستا، 120 کیلومتر راه اصلی و 220 کیلومتر راه فرعی در غرب مازندران واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار