اجرای طرح آزمایشی 'روستای بدون بیکار' در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح آزمایشی روستای بدون بیکار در این استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۸۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ 14 November 2016

به گزارش تابناک شهرکرد، سیدعباس جزایری افزود: این طرح که هم اکنون در برخی از روستاهای کشور با هدف توانمندسازی جمعیت روستایی و فراهم کردن فرصت های شغلی برای روستاییان در حال اجراست ظرف یک ماه آینده در استان اجرا می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده، مقرر است تا این طرح در 9 روستا از شهرستانهای استان به شکل آزمایشی اجرا شود.

جزایری با بیان اینکه هنوز روستاهای هدف اجرای این طرح مشخص نشده است، تصریح کرد: تلاش می شود تا در هر شهرستان یک روستای برخورداری از ظرفیت های بومی، انتخاب شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: چنانچه این طرح در استان موفقیت آمیز اجرا شد، در سایر روستاها نیز اجرایی می شود.

جزایری، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر را از مهمترین اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: روستاهای استان ظرفیت های بسیاری دارد که می توان با ارائه آموزش های لازم به روستاییان و توانمندسازی آنها ضمن مهار نرخ بیکاری، از مهاجرت به شهرها و پیامدهای ناگوار آن جلوگیری کرد.

طرح روستای بدون بیکار با مشارکت معاونت توسعه‌ روستایی و مناطق محروم کشور، استانداری و صندوق کارآفرینی امید در راستای تقویت اقتصاد محلی و ایجاد کسب و کار در روستاها در چارچوب اقتصاد مقاومتی اجرا می شود.

چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی نزدیک به 900هزار نفر دارای 900روستا با 400هزار نفر جمعیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار