رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه خبر داد

اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی در 100 هزار هکتار از اراضی کرمانشاه

رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: برای اجرای عملیات شبکه آبیاری داخل مزارع استان، امسال از محل صندوق توسعه ملی حدود 450 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
کد خبر: ۳۳۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،خسرو شهبازی امروز اظهار داشت: حدود یک‌میلیون و 250 هزار هکتار از اراضی کشور در برنامه اجرایی توسعه شبکه‌‌های فرعی آبیاری، زهکشی و سامانه‌های نوین آبیاری قرار گرفته است که سهم استان کرمانشاه در این پروژ‌ه‌ها بیش از 100 هزار هکتار است که طی یک برنامه دو تا سه ساله انجام می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: امسال در توسعه روش‌های نوین آبیاری 250 هزار هکتار از کشور هدف‌گذاری شده است که 500 میلیون دلار از محل توسعه صندوق توسعه ملی برای این پروژه تامین اعتبار شده که 200 میلیون دلار آن تا‌کنون تخصیص داده شده است که منابعی در اختیار تعدادی از استان‌های پیشرو کشور از جمله استان کرمانشاه قرار گرفته است.

این مسؤول با بیان اینکه طرح توسعه بخش کشاورزی در شهرستان سرپل‌ذهاب در دست بررسی است، افزود: برای اجرای عملیات شبکه آبیاری داخل مزارع استان کرمانشاه، امسال از محل صندوق توسعه ملی حدود 450 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

شهبازی به پروژ‌ه‌های منطقه گرمسیری استان کرمانشاه اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اجرایی حدود 63 هزار هکتار از پروژ‌ه‌های منطقه گرمسیری در دست اجرا است که 52 هزار هکتار از محل صندوق توسعه ملی و حدود 11 هزار هکتار نیز توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تامین می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار