مسؤول بسیج دانشجویی کرمانشاه:

دانشجویان همواره در طول تاریخ نگاه حق‌طلب و عدالتخواه داشته‌اند

مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: دانشگاه‌ها مانند موتور محرک هر نظام سیاسی هستند که دانشجویان در آن نگاهی حق‌طلب و عدالتخواه دارند.
کد خبر: ۳۳۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 06 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،عباس اخلاقی امروز ضمن تبریک گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در 16 آذر‌ماه سال 32 و روز دانشجو، اظهار داشت: امروز 16 آذرماه، روزی است که سه دانشجوی دانشگاه تهران در اعتراض به دخالت‌های امریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهور امریکا به تهران، همراه دیگر دانشجویان به‌پاخاستند و در راه آرمان و هدف خود به درجه رفیع شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دانشجویان همواره در طول تاریخ نگاهی حق‌طلب و عدالت‌خواه داشته‌اند، گفت: دانشگاه‌ها مانند موتور محرک هر نظام سیاسی دارای کارکردها سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و دینی هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه دانشگاه و دانشگاهیان را از سرمایه‌های گران‌قدر نظام دانست و افزود: دانشگاه‌ها با پرورش نیروهای متخصص و متعهد در عرصه پیشرفت و رفع کاستی‌های موجود در زمینه‌های گوناگون کمک‌رسان است.

وی با بیان اینکه دانشجو و دانشگاه در همه زمینه‌ها پیشرو و پیشتاز هستند، گفت: دانشجو و دانشگاه دو رسالت عظیم کمک به پیشرفت، سازندگی کشور و حفظ نشاط سیاسی را برعهده دارد و باید نقش خود را در این دو عرصه ایفا کند.

این مسؤول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری «دانشگاه‌ها سمت و سوی جهت‌گیری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را تعریف می‌کنند و به آن شکل و نسق می‌بخشند»، بیان کرد: دانشجویان با تجاری‌سازی علوم نقش بسزایی در دست‌یابی به قدرت ملی، خودکفایی و امنیت اقتصادی دارند.

اخلاقی به جنبش‌ها و تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: جنبش‌های دانشجویی در طول تاریخ آغازگر یا تکمیل‌کننده حرکات و چرخش‌های بزرگ اجتماعی و سیاسی در کشورهای جهان هستند.

مسؤول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه با بیان اینکه امروزه جریانات دانشجویی در تصمیم‌سازی‌های کلان کشور کمرنگ شده است، گفت: در دوران انقلاب دانشجویان پیرو خط امام با حرکتی مستقل لانه فساد و جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که در تاریخ انقلاب دوم نام گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار