نبود امکانات اولیه، ورزشکاران اردکانی را از تیم ملی حذف کرد

کد خبر: ۳۴۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰ 17 December 2016
به گزارش تابناک یزد،چندی پیش «مصطفی قربانی» و «عباسعلی بهجتی» دو بدمینتون‌باز نوجوان اردکانی به مرحله اول اردوی انتخابی بدمینتون کشور درآمدند و برای حضور در تمرینات این تیم راهی کمپ تمرینی تیم ملی شدند؛ بهجتی با توجه به برتری فیزیکی و بدنی که در تمرینات از خود نشان داد و نفر اول در تمرینات آمادگی جسمانی شد به علت نبود امکانات پیشرفته‌تر در تمریناتش، از اردوهای تیم ملی حذف شد اما قربانی به تنهایی در اردوها باقی ماند که چندی بعد دیگر بدمینتون باز اردکانی هم از ازدوها حذف شد و دعوت شدن دوباره‌ او نیاز به تمرینات بیشتر دارد. در این میان می‌توان عمده‌ترین علت حذف این دو نوجوان بدمینتون باز استان را نبود امکانات ورزشی و بالا بودن هزینه‌ها برای یک هیات در شهرستان به شمار آورد. شهرستانی که مربی تیم آن تنها با هزینه‌های شخصی خود نوجوانان را تعلیم می‌دهد و برای آماده‌سازی در رقابت‌های مختلف آنها را اعزام می‌کند. «رضا هاتفی» مربی خوش‌ذوق اردکانی که از هرگونه کمک مسئولان ورزش استان بی‌نصیب بوده است و تنها با عشق و علاقه شخصی تمامی هزینه‌های اعزام تیم بدمینتون اردکان را در لیگ دسته یک کشور بر عهده داشته است، به پرورش ورزشکاران می‌پردازد و به آینده ورزشکارانش امید فراوان دارد.وی در گفت و گو با همشهری به شرح وضعیت این ورزش در شهرستان پرداخت.
  • دلیل حذف دو بدمینتون باز یزدی از اردوی تیم ملی چه بود؟
دو بدمینتون‌ باز نوجوان اردکانی که به مرحله اردوی انتخابی تیم ملی کشور دعوت شده بودند،به دلیل آشنا نبودن با امکانات ورزشی در این رشته از عضویت در تیم ملی منع شدند.
  • بدمینتون بازان نوجوان از نظر بدنی برای حضور در تیم ملی آمادگی لازم را داشتند؟
بهجتی در اردوی انتخابی تیم ملی در تست آمادگی مقام نخست را به‌دست آورد اما هنگام تمرین تیم با توپ پردار به دلیل آشنایی نه چندان زیاد با این توپ از اردوها حذف شد و قربانی به جمع 7 نفر حاضر در اردو پیوست اما او هم به دلیل نداشتن تجربه از ادامه اردو باز ماند و نتوانست به جمع 4 نفر اصلی مسابقات بین‌المللی دهه فجر بپیوندد.
  • دعوت شدن دوباره قربانی به اردوی تیم ملی امکانپذیر خواهد بود؟
قربانی هنوز نوجوان است و بسیار جای پیشرفت دارد تا دوباره به تیم ملی دعوت شود و بتواند با انگیزه‌ای که دارد حضورش را در این تیم به اثبات برساند.
  • اگر امکانات ورزشی مناسب در اختیارشان بود در اردوها ماندنی بودند؟
با توجه به استعدادهای زیادی که در اردکان نهفته است ورزشکاران از نبود امکانات ورزشی و سالن مناسب برای تمرین دچار مشکل شده‌اند به نحوی که اگر امکانات متناسب با فعالیت بدمینتون‌بازان اردکان در اختیارشان قرار گیرد بدون شک می‌توان از آنها چهره‌های برتر ورزشی و اعضای ثابت تیم ملی تربیت کرد.
  • یعنی تهیه وسایل مورد نیاز بدمینتون‌بازان تا این انداره مشکل است؟
 بدمینتون‌بازان نوجوان اردکانی به دلیل نداشتن امکانات از تیم حذف شدند و با توجه به قیمت بالای این وسایل و مقرون به صرفه نبودن از نظر اقتصادی، در تهیه آن با مشکل مواجه شدیم، اما در آینده در نظر داریم برای تعالی و پیشرفت ورزشکارانمان وسایل مورد نیاز را هرچند با هزینه شخصی تهیه کنیم تا سد پیش‌روی بدمینتون‌بازان شهرستان برداشته شود. به رغم نبود امکانات مناسب، بسیاری از ورزشکاران این شهرستان توانسته اند با تلاش به مقام‌های استانی، کشوری و حتی آسیایی دست یابند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.
  • عمده‌ترین مشکل ورزشکاران در شهرستان اردکان چیست؟
مشکل عمده در شهرستان اردکان نبود بودجه و فضای تمرینی مناسب است که سبب بروز مشکل برای ورزشکاران در این رشته شده است. اما رسیدگی به امور همین جوان‌ها باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد تا فرصت ایجادشده به تهدید تبدیل نشود چراکه کم‌توجهی به این گروه به بهانه مشکلات مالی هزینه‌های دیگری را به جامعه تحمیل می‌کند.
  • به نظر شما امکانات ورزشی در استان به یک میزان در دسترس ورزشکاران است؟
امکانات اولیه و توزیع عادلانه آن در تمام مناطق شهری و روستایی باید یکی از اصلی ترین برنامه‌ها و اولویت‌های مسئولان قرار گیرد زیرا ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ورزش در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان موجب پویایی و سلامتی هرچه بیشتر جامعه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود، موضوعی که در شهرستان اردکان باید به دلیل علاقه فراوان جوانانش برای فعالیت در رشته‌های مختلف ورزشی بیشتر مورد توجه و مسئولان حوزه ورزش قرار گیرد.
  • مسئولان ورزشی استان و صنعتگران را تا چه اندازه در پیشرفت ورزش نقش موثر می‌دانید؟
مسئولان ورزش استان باید سعی کنند برای مشکلات ورزشکاران و تامین هزینه آنها به کمک هیات‌ها بیایند و اگر حمایتی از ورزش صورت نگیرد بدون شک ورزشکاران دچار سرخوردگی شده و عطای ورزش را به لقایش می‌بخشند که مسلما آینده ورزش در استان خدشه دار خواهد شد. با توجه به همه گیر نبودن این رشته، ورزشکاران بدمینتون‌باز استان را کسی نمی‌شناسد. اما اگر مسئولان هیات و ورزش استان برای حمایت این رشته قدم بردارند و آن را گسترش دهند به آینده موفق ورزشکاران می‌توان امیدوار بود. رکود صنعت گریبان ورزش را هم گرفته و با توجه به مشکلات موجود؛ ورزش استان هم مظلوم واقع شده و بدمینتون به‌دلیل گسترش نداشتن بین مردم جذب اسپانسر ضعیفی دارد و صنعت گران حمایتی خاصی از آن نمی‌کنند.
همشهری 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار