معدوم‌سازی حدود 63 هزار قطعه مرغ مادر در آبیک

با توجه به انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، هم‌اکنون حدود 63 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی مرغداری جوجه البرز شهرستان آبیک در حال معدوم‌سازی است.
کد خبر: ۳۴۷۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰ 23 December 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از  خبرگزاری فارس از قزوین، با توجه به تماس‌های تعدادی از مردم شهرستان‌های قزوین و آبیک و همچنین تعدادی از کارگران مرغداری‌های این دو شهرستان با خبرنگار فارس، خبری مبنی بر معدوم‌سازی طیور مرغداری البرز شهرستان آبیک به این خبرگزاری رسید.

بر اساس تحقیقات خبرنگار فارس استان قزوین و مشاهدات میدانی و طبق اظهارات مردمی و تعدادی از مسؤولان استان قزوین به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان حدود 63 هزار قطعه مرغ مادر گوشتی در مرغداری جوجه البرز واقع در شهرستان آبیک هم‌اکنون در حال معدوم‌سازی است.

به گزارش فارس، شهرستان آبیک یکی از شهرستان‌های استان عنوان قطب دامپروری و کشاورزی مطرح است که در این شهرستان مرغداری‌های متعددی وجود دارد.

گرچه وجود مرغداری‌های فراوان در شهرستان آبیک سبب شده این شهرستان در تولید تخم‌مرغ و گوشت سفید حرف نخست را در استان قزوین و حتی کشور بزند اما در فصول سرد سال بیماری آنفلوآنزای مرغی این شهرستان را تهدید می‌کند که امسال این بیماری گریبانگیر مرغداری البرز شهرستان آبیک شده است.

این در حالی است که در سال 89 با ورود بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به شهرستان آبیک بین 5 تا 6 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های این شهرستان معدوم شد.

تا سال گذشته اثری از این بیماری در مرغداری‌ها مشاهده نشد اما طبق بررسی میدانی خبرنگار فارس مشخص شده که در مرغداری البرز شهرستان آبیک نزدیک نیروگاه شهید رجایی بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به طیور این مرغداری رسیده و طبق اظهارات مسؤولان استان قزوین مقرر شده حدود 63 هزار قطعه مرغ و جوجه این مرغداری توسط کارشناسان مربوطه از امشب تا ظهر فردا معدوم شود.

لازم به ذکر است کارشناسان معتقد هستند واحدهای مرغداری که در جوار مرغداری‌های مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان قرار دارد، باید پایش در آنان انجام شود و پس از بررسی‌های صورت گرفته این مرغداری‌ها می‌توانند نسبت به وارد کردن تخم‌مرغ به بازار اقدام کنند.

یادآور می‌شود، با توجه به بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان آبیک حساسیت مسؤولان استان قزوین و این شهرستان بیش از پیش شده و تدابیر لازم برای مهار این بیماری در دستور کار قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار