این اخلاق زیبنده حکومت اسلامی نیست

قابل توجه آن دسته از افرادی که با احساسات جوانان بازی می کنند باید عرض کرد، شاید با این اظهار نظر شما یک جوان احساساتی شد و حرکتی دون شأن را انجام داد. آنوقت فکر کرده اید که چه هرج و مرج و شک و تردیدی در دل جامعه ایجاد خواهد شد. آیا آرامشی که امروز جامعه ما با تکیه بر خون پاک شهیدان به دست آورده آنقدر کم ارزش است که شما بخواهید با اظهار نظرهایتان آن را از بین ببرید؟
کد خبر: ۳۴۸۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 24 December 2016
تابناک ایلام::انقلاب ملت ایران بر پایه اخلاق اسلامی پایه ریزی شده و اصولا ملت ما انقلاب کردند که اخلاق حسنه حاکم شود. ولی متاسفانه هرچه سالها به جلو رفته و به عمر انقلاب اضافه می شود اخلاق در جامعه ما بیشتر رنگ می بازد.
متاسفانه این آفت تخریب ها از مسئولین خرد و کلان استانی تا سطح وزرا و حتی روسای قوا هم پیشرفت کرده است. از افترا و تهمت و تهدید به ... گرفته تا ضرب و شتم و حتی خفت گیری های سیاسی در بین این رفتارهای مخرب دیده می شود. لحظه ای تامل در چنین رفتارهایی به ما گوشزد می کند که بدانیم چقدر از مسیر اصلی انقلاب فاصله گرفته ایم.
 
مسیری که رعایت اخلاق در آن دغدغه اصلی مردم و معمار کبیرش بود. به نمونه های کشوری بداخلاقی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی که بی حد و اندازه هستند در این مجال کاری نداریم، ولی لااقل نسبت به استانی که در آن زندگی کرده و قرار است خودمان و فرزندانمان در آن رشد کنیم نمی توانیم بی تفاوت باشیم.
خصوصا اینکه فضای مجازی امکانی فراهم کرده که اینگونه بد اخلاقی ها مستقیم به داخل خانواده ها نفوذ کرده و حتی کودکان را در معرض تخریب قرار دهد. برخی نخاله های سیاسی که از تحلیل وضعیت موجود کشور و بایدها و نباید ها عاجز مانده اند برای رسیدن به نوایی بد اخلاقی در جامعه ایلامی را در بوق و کرنا کرده و موجبات آشفتگی بازار سیاست و اجتماع استان را فراهم می آورند.
هم جریان راست و اصولگراها و هم جریان چپ و اصلاح طلب در ایلام مهره های سرشناس و جاافتاده زیادی دارند. افرادی که کمتر کسی بداخلاقی سیاسی را از آنها دیده است. همیشه افراد ریشه دار و شناخته شده سیاسی از بیان اظهار نظر های توهین ساز و جنجالی خودداری می کنند، چراکه آنها صاحب ارزش بوده و برای شناخته شدن و ارزشمند شدن نیازی به بداخلاقی کردن و حرافی سیاسی ندارند.
ولی در این بین هستند افرادی که برای رسیدن به نوای دلخواه، خود را به یکی از جریان های سیاسی چسبانده و برای اینکه بگویند سینه چاک آن جریان هستند از کوچکترین موضوعی استفاده کرده و اخلاق سیاسی را تقریبا زیر پا لگدمال می کنند.
از این قبیل افراد متاسفانه کم نداریم. افرادی که باز هم متاسفانه تریبون هایی در اختیار داشته و از همین تریبون ها دانسته و نادانسته بد اخلاقی را در جامعه رواج می دهند. این بداخلاقی از طریق تریبون های مختلف ارائه شده و از راه فضای مجازی به داخل خانه ها کشیده می شود.
آن وقت است که فرزندان و خانواده های ما از خود می پرسند، مسئولینی که این چنین یکدیگر را به هر جور رفتار ناپسندی محکوم می کنند چگونه می خواهند خدمت گذار جامعه ی ما باشند.
فلان مسئول ارشد یک اظهار نظر کرده و می گوید در یک مراسم شرکت نخواهد کرد، ضمن اینکه بیان می کنیم که ما با تمام قدرت در این مراسم شرکت خواهیم کرد، به شخص مسئول هم به دور از توهین و تهدید توصیه می کنیم که در مراسم شرکت کند.
ولی هیچگاه هیچ قانونی به ما این حق را نمی دهد که در برابر این اظهار نظر دست به فحاشی و توهین و حتی تهدید فیزیکی بزنیم. در روزهای گذشته از یک یا دو تریبون استان ایلام حرف های از بوی تهدید و توهین به گوش رسید.
قابل توجه آن دسته از افرادی که با احساسات جوانان بازی می کنند باید عرض کرد، شاید با این اظهار نظر شما یک جوان احساساتی شد و حرکتی دون شأن را انجام داد. آنوقت فکر کرده اید که چه هرج و مرج و شک و تردیدی در دل جامعه ایجاد خواهد شد. آیا آرامشی که امروز جامعه ما با تکیه بر خون پاک شهیدان به دست آورده آنقدر کم ارزش است که شما بخواهید با اظهار نظرهایتان آن را از بین ببرید؟
ضمن بیان مجدد و محکم این موضوع که ما با تمام قدرت و توان در مراسم 9 در شرکت خواهیم کرد، باید عنوان نمود که هرکسی شرکت نکند به خودش مربوط است و خسران دنیوی و اخروی آن به پای خود شخص نوشته خواهد شد.
دیگر نیازی نیست ما در ساعت میز محاکمه بر پا کرده و ضمن مه آلود کردن جامعه، حکم صادر کرده و جوانان را به انجام حرکات ناشایست ترغیب کنیم. اگر هم زیاد اصرار به برخورد دارید شخصا اقدام کرده و جوانان احساساتی را که دست روزگار آنها را به پای منبر شما کشانده به این رفتارها ترغیب نکنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار