مبارزه با قاچاق کالا در یزدنیازمند گفتمان سازی است

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد گفت: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند گفتمان‌سازی است تا عموم مردم با خسارت‌های ناشی از این پدیده شوم آگاه شوند.
کد خبر: ۳۴۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۰ 25 December 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد ترحمی در نشست شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان یزد که با حضور فرماندار یزد و جمعی از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت برای مبارزه با قاچاق کالا برنامه جامع پنج ساله‌ای را تدوین کرده است، اظهار داشت: هدف این طرح در دو سال ابتدایی جلوگیری از رشد قاچاق و در سه ساله پایانی کاهش 75 درصدی قاچاق است.

وی با بیان اینکه تعامل و همکاری همه دستگاه‌های مرتبط با امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تضمینی برای اجرای این برنامه است، تصریح کرد: یکی از محورهای این برنامه فرهنگ‌سازی و گفتمان‌سازی در حوزه مبارزه با قاچاق در سطح عموم است.

ترحمی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا، فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی است، تاکید کرد: دولت مخالف استفاده مردم از کالاهای خارجی که از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند، نیست اما معتقد است که ایرانی شایسته کالای با کیفیت ایرانی است.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان یزد خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق خارجی دارای برند اصلی نیستند و اکثرا در کارگاه‌های بدون مجوز قانونی و بهداشتی تولید می‌شوند.

وی ادامه داد: مردم با خرید این‌گونه کالاها علاوه بر آسیب رساندن به خود، موجب تعطیلی کارخانه‌ها و از بین رفتن شغل در کشور می‌شوند.

ترحمی با اشاره به اینکه خوشبختانه همه گروه‌ها و احزاب فعال کشور در بحث مبارزه با قاچاق کالا هم عقیده و هم نظر هستند، اظهار داشت: قاچاق بلای جان کشور است و باید با تمام توان برای کاهش آن تلاش کرد.

ترحمی با بیان اینکه خوشبختانه بازاریان و اصناف یزد معتقد به عدم فروش و نادرست بودن کسب درآمد از کالای قاچاق هستند، عنوان کرد: یکی از راه‌کارهای مبارزه با قاچاق، واگذاری امور به اصناف و اتحادیه‌هایی است که کشفیات چند‌ماهه اخیر نشان دهنده موفقیت این طرح است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار