هدایت تحصیلی دانش‌آموزان یزدی باید اصلاح شود

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با تاکید بر تغییر نگاه در مشاوره و هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: هدایت تحصیلی دانش‌آموزان باید اصلاح شود.
کد خبر: ۳۴۸۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۹ 25 December 2016

به گزارش تابناک یزد،احمد شیرزاد اظهار داشت: لازم است در هدایت تحصیلی با تغییر نگاه خیلی از مسائل را اصلاح کنیم و واقعیت‌ها را نادیده نگیریم.

وی با بیان اینکه باید کیفیت آموزش‌ها در آموزش و پرورش ارتقا یابد ادامه داد: دانش‌آموزان تنها به مقوله درس توجه دارند و مباحث سایر فصول آموزشی دنبال نمی‌شود لذا باید با تغییر نگاه و رویکرد برنامه‌ای باشد تا به آن کیفیتی که در آموزش می‌‌خواهیم برسیم.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد با بیان اینکه در کشورهای اروپایی دانش‌آموزان در کنار درس به دنبال کارآفرینی‌هم می‌روند افزود: در آن کشورها پس از فارغ‌التحصیلی اگر موفق به کارآفرینی نشدند به دنبال کارمندی می‌روند اما در کشور ما برعکس است و ابتدا به سمت کارمندی رفته و اگر نتوانند به سراغ کارآفرینی می‌روند که از پس آن نیز بر نمی‌آیند در حالی که لازم است بیشتر به رشته‌های فنی توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش آموزش و پرورش را پررنگ کنیم اظهار داشت: این رویه باید در برنامه توسعه ششم که در دستور کار مجلس قرار دارد با جدیت بیشتری مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

شیرزاد با اشاره به اینکه توجه به سایر فصول آموزشی نقش موثری در تربیت دانش‌آموزان دارد عنوان کرد: باید فضای مدرسه یک فضای با نشاط، خلاق و تربیتی باشد و اگر بخواهیم مدارس ما چنین باشد باید سایر فصول در آموزش و پرورش بین 30 تا 40 درصد دیده شود، این در حالی است که اکنون توجه به سایر فصول آموزشی در آموزش و پرورش کمتر از 2 درصد است.

مدیرکل آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: اردوهای دانش‌آموزی، مسابقات ورزشی و تجهیزات کارگاهی از جمله مواردی هستند که مورد غفلت واقع شده و باید با توجه به کمبود اعتباراتی که داریم مشارکت مردم را در این زمینه‌ها جذب کنیم.

وی تصریح کرد: باید آموزش و پرورش دغدغه همه باشد و نمایندگان مجلس هم به این مهم توجه داشته باشند تا در آینده مشکلات تربیتی و آموزشی فعلی را نداشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار