برای نخستین بار در قم

نمایش سارق هندوانه‌ها روی صحنه رفت

نمایش سارق هندوانه‌ها به همت گروه هنری عمو زنجیرباف از 28 آذرماه در سالن آمفی‌تئاتر خانه علوم و فنون استان قم روی صحنه رفته و تا 20 دی‌ ماه نیز اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۴۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 26 December 2016
به گزارش تابناک قم، مهدی مولایی با اشاره به عوامل اجرای این نمایش شاد، اظهار کرد: مصطفی فرحی سرپرستی نویسندگان و محمد یوسفی کارگردانی نمایش سارق هندوانه‌ها را به عهده‌ دارند و اداره کل آموزش‌وپرورش نیز در اجرای این نمایش با عوامل همکاری می‌کند.

وی نقش‌آفرینان این نمایش را مورد توجه قرارداد و گفت: مجید علیزاده، مصطفی فرحی، مهدی ملایی، امیرعباس خوش نژاد، احمد موسوی و سجاد حجت پناه در نمایش سارق هندوانه‌ها به ایفای نقش می‌پردازند.

تهیه‌ کننده نمایش سارق هندوانه‌ها همچنین، مدت‌زمان فعالیت گروه نمایش عمو زنجیرباف در قم را مورد اشاره قرارداد و بیان کرد: این گروه مدت‌زمان پنج سال است که با تکیه‌بر مفاهیم انسانی و اعتقادی به تولید و اجرای نمایش‌های گوناگون می‌پردازد.

وی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این گروه را اجرای نمایش در قالب موزیکال و تولید با نظارت دقیق کارگروه روانشناسی بر پایه محتوا و شیوه اجرا ذکر کرد و افزود: مدیریت این کار بر عهده فاطمه برزگر کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و مدیر مهد قرآنی یاس مطهر است.

ملایی اضافه کرد: نمایش سارق هندوانه‌ها دارای نکات آموزشی و روانشناسی است که علاوه بر کودکان، نوجوانان، والدین و مربیان آموزشی نیز از دیدن آن لذت می برند.

وی بیان کرد: معمولاً نمایش‌های گروه نمایشی عمو زنجیرباف داستان‌هایی فانتزی حول محور عموهایی است که برای اجرای یک جنگ آمده‌اند اما درگیر یک اتفاق جالب می‌شوند و در این دوره نیز عموهای زنجیرباف می‌خواهند شب یلدا جشن بگیرند که متوجه می‌شوند تمام هندوانه‌های زمین دزدیده‌شده و می‌خواهند تا آن‌ها را به مردم بازگردانند.

تهیه‌کننده نمایش سارق هندوانه‌ها خاطرنشان کرد: داستان این نمایش برای نخستین بار در استان قم روی صحنه می‌رود و در آینده تهران و سایر شهرستان‌ها نیز میزبان این نمایش خواهند بود.

وی اضافه کرد: نمایش سارق هندوانه‌ها صرفاً یک اثر مناسبتی نیست، بلکه نمایشی شاد با محتوای آموزشی مفاهیم اعتقادی و انسانی است و در هر زمانی هم کودکان و هم بزرگسالان از دیدن آن لذت خواهند برد.

ملایی یادآور شد: نگارش نمایشنامه و تمرینات نمایش سارق هندوانه‌ها به‌صورت همزمان از ابتدای آبان ماه شروع‌ شده و تا زمان اجرا نیز ادامه دارد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار