یزد برترین استان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد با اشاره به تلاش برای سوادآموزی در یزد گفت: یزد برترین استان در زمینه ریشه‌کنی بی‌سوادی است و همیشه در بین سه استان برتر بوده است.
کد خبر: ۳۵۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶ 29 December 2016

به گزارش تابناک یزد،مرآت امین‌الرعایا در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهر یزد به تشریح اقدامات انجام شده پرداخت و اظهار داشت: استان یزد در همه زمینه‌ها پیشتاز بوده و با ویژگی‌هایی چون سخت کوشی و پشتکار، حتی در زمینه سوادآموزی و مبارزه با بی‌سوادی از استان‌های برتر در کشور شناخته شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های موجود در این زمینه همواره موجب رشد و تعالی بوده و باعث پیشرفت شده است ادامه داد: سوادآموزی با حمایت‌های ائمه جمعه و روحانیون و نهادهای دیگر همواره با موفقیت همراه بوده و موجب شده تا از میانگین کشوری نیز از بی‌سوادان کمتری برخوردار باشیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد اضافه کرد: از جمله مواردی که نیاز به حمایت و همراهی سایر گروه‌های جامعه هستیم تلاش برای جذب بی‌سوادان است که متاسفانه همواره در این زمینه با مشکلاتی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه موضوع بی‌سوادی در همه اقشار جامعه دیده می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر در همه گروه‌ها از جمله گروه‌های مواجه با عدم توانایی صحیح جسمی و حرکتی و نابینایان و ناشنوایان نیز در حال ارائه خدمت هستیم.

امین‌الرعایا با اشاره به اینکه اتباع بیگانه از دیگر گروه‌های بهره‌مند از خدمات سوادآموزی هستند افزود: بیش‌از یک هزار و 600 تبعه بیگانه افغانستان نیز در دوره‌های سوادآموزی شرکت کرده و باسواد شدند.

وی عنوان کرد: همچنین بیش از 10 نفر از مددجویان کمیته امداد امام‌خمینی(ره)، نزدیک به 150 نفر مددجوی زندان و حدود 50 نفر از مددجویان بهزیستی از آموزش‌های سوادآموزی بهره‌مند هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش یزد از جمله اقدامات برای جذب سوادآموزان را در نظر گرفتن پاداش برای آن‌ها به ویژه در مناطق روستایی اعلام کرد و گفت: با حمایت وزارتخانه برای هر نفر یک‌ میلیون تومان بن پاداش صادر می‌شود که در اختیار فرد قرار گرفته و پس از با سواد شدن قابلیت وصول دارد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار