يك فعال فرهنگی در گفتگو با تابناك مطرح کرد:

کتابخانه مرکزی کرمانشاه ضرورت فرهنگی فراموش شده

يك فعال فرهنگی در کرمانشاه گفت: کتابخانه مرکزی کرمانشاه ضرورت فرهنگی فراموش شدهای است.
کد خبر: ۳۵۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰ 02 January 2017


محمدعلی مهری در گفت وگو با تابناك به بررسی روند کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: وجود فضاهایی چون کتابخانه مرکزی در کلانشهرها ضرورت دارد . در کرمانشاه سال هشتاد و هفت با تلاش و پیگیری مستمر آقای علی اسماعیلی مدیریت موفق و چندین ساله کتابخانه های عمومی ملکی از شهرداری تملک گردید و کلنگ ٱن باتامین اعتبار سی و پنج درصد از محل اعتبارات استانی و شصت و پنج درصد از محل اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین گردید. 

کارشناس ارشد شهرسازی و از فعالان حوزه فرهنگ تاکید کرد: با اتمام اعتبارات استانی تا مرحله ای از اجرای سازه بتنی  ادامه روند ساخت متوقف شد و مدیرکل بازنشسته شد.

وی افزود:گویا تصور بر این است که با بازنشستگی علی اسماعیلی پرونده این مجموعه عظیم فرهنگی در کرمانشاه هم بسته شده و بطور کلی فراموش شده است 

این کارشناس مسایل شهری افزود: علیرغم اهمیت این مکان عظیم فرهنگی و تاکیدات مکرر در برنامه توسعه ،گمان نمیرود در این چند سال کوچکترین تلاشی جهت تکمیل این پروژه از سوی مسئولین ذیربط و حتی دیگر ادارات مداخله گر برای تامین اعتبار برای تکمیل و اتمام پروژه صورت گرفته باشد اگر در جلسه یا مصاحبه ای صحبتی از آن آمده گریزی بر ارایه وضع موجود بوده است.

مهری تصریح کرد: از آن زمان به بعد جز گرد و غبار و حسرت و آرزو بر چشم انتظاران این مجموعه چیزی به آن سازه اضافه نشده است.

این پژوهشگر حوزه شهری افزود: گرچه در مکانیابی کتابخانه مرکزی و اکثر کتابخانه های عمومی شهر کرمانشاه جانب رعایت اصول، فاصله و نیاز محلات شهری انجام نشده است و وجود دو کتابخانه مرکزی و امیرکبیر کرمانشاه در فاصله تقریبی دویست متر اقدام مناسبی نبود ولی به هر حال، تکمیل این پروژه عظیم فرهنگی با داشتن فضای قابل توجه و نیز بخشهای پژوهشی و تحقیقاتی مضاعف بر سایر امکانات و خدمات کتابخانه های عمومی دیگر میتواند تحولی اساسی برای تامین نیازهای فرهنگی باشد.

مهری در ادامه با بیان این موضوع که هم اکنون این پروژه در ید اداره کل کتابخانه ها ی عمومی استان است، گفت: اما نظر به ضرورت تکمیل و خواسته مطالبات کل مردم در صورتیکه این اداره از پیگیری و تکمیل پروژه ناتوان مانده آن رابا هم اندیشی و تقاضای کمک از سایر تشکلها و سازمانها ی ذیربط در توسعه فرهنگی، بصورت مشارکتی قرار دهد تا ثمرات نقش محوری این مکان حایز اهمیت هر چه سریعتر به بار نشیند شهروندان از این فضای فرهنگی استفاده ببرند و سهمی از مطالبات فرهنگی کلانشهر وصول گردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار