خاطره‌ای از دوران طلبگی آیت الله هاشمی

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آیت الله هاشمی رفسنجانی را از یاران اصیل امام راحل دانست و گفت: این عالم وارسته از همان ابتدای انقلاب همراه امام خمینی(ره) بود.
کد خبر: ۳۵۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 09 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی ضمن تسلیت ارتحال رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: ابعاد شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی را نمی‌توان به این زودی و راحتی در قالب کلمات بیان کرد و باید این مسائل وقتی که ایشان در قید حیات بودند بازگو می‌شد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی از یاران اصیل و اساسی امام راحل در انقلاب بود، گفت: ایشان پیشکسوت همه افراد انقلابی و از همان ابتدای نهضت همراه امام خمینی(ره) بود چه آنان که شهید شدند و چه آنان که در قید حیات هستند.

این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آیت الله هاشمی از یاران با استقامت و مفید برای امام خمینی(ره) بود، عنوان کرد: ایشان از علمای وارسته، خدوم، شجاع و عاشق دلسوخته انقلاب بود و به مستضعفین و محرومین بی‌ادعا خدمت می‌کرد.

وی با ذکر خاطره‌ای از آن مرحوم، گفت: در آن سال‌هایی که آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران جوانی در قم تحصیل می‌کرد و در کوچه آبشار زندگی می‌کرد، یک روز از منزل بیرون آمدم و ایشان را ملاقات کردم؛ بعد از احوالپرسی به ایشان گفتم این روزها مشغول چه کاری هستید که در جواب گفت من زمینی دارم که ۱۰ قسمت است و هر قسمت از این زمین ۲۰۰ متر است و تصمیم گرفتم که این ده قسمت را بین طلابی که منزل شخصی ندارند تقسیم کنم.

آیت الله مسعودی خمینی افزود: این مهم تنها بخش کوچکی از خدمات ایشان به محرومین بود که من شاهد بودم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار