رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم:

حمایت کسبه از ایمن‌سازی بازار

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم گفت: هیأت امنا و کسبه بازار آمادگی هرگونه همکاری در زمینه ایمن‌سازی را دارند و درخواست داریم که با وجود وضعیت فعلی بازار، مسؤولان نیز حمایت بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۳۶۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۸ 25 January 2017
به گزارش تابناک قم، غلامرضا تفتی در جلسه کمیسیون خدمات شهری و امور اجتماعی شورای اسلامی شهر که در محل تیمچه بازار و با حضور مدیران استانی، شهری و متولیان اصناف برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت آتش نشانان در حادثه پلاسکو اظهار کرد: امیدواریم حرکتی سازنده در زمینه ایمنی و ایمن سازی در کشور آغاز شده و شاهد خطرات و مشکلات این چنینی نباشیم.

وی با بیان اینکه دغدغه ایمن سازی بازار به مدت‌ها قبل بر می‌گردد گفت: پیشگیری باید حتماً صورت گیرد و علاج واقعه قبل از وقوع صورت گیرد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم تصریح کرد: در گذشته در بازار امکانات آتش نشانی و آب برای مواقع خطر وجود نداشت و به کمک آتش‌نشانی اقدامات خوبی صورت گرفت و هنوز نیاز به توسعه اقدامات ایمنی داریم.

وی با تاکید بر اینکه در بازار به تنهایی نمی‌توان کار کرد گفت: هیأت امنا و کسبه بازار آمادگی هرگونه همکاری دارند و درخواست داریم که با وجود وضعیت فعلی بازار، مسؤولان نیز حمایت بیشتری داشته باشند.

تفتی با تاکید بر اینکه تیمچه بهترین وضعیت را در بازارهای قم برخوردار است تصریح کرد: اگر می‌خواهیم این جلسات اثرگذاری لازم را داشته باشد باید برنامه ریزی داشته باشیم و حرکت کاربردی در زمینه ایمن سازی دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: باید تکالیف دستگاه‌های مختلف و بازار مشخص شود و در برخی موارد نیاز است که از قوه قهریه برای تأمین امنیت اجتماعی استفاده کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم با تاکید بر اینکه ما باید در چارچوب قانون فعالیت داشته باشیم بیان کرد: امروز شاهد وضعیتی هستیم که کمترین زمین لرزه یا بارش شدید باران خطراتی جبران ناپذیر را متوجه مردم می‌کند.

وی ضمن انتقاد از برخی سد معبرها در بازار گفت: در این زمینه برخی کسبه همراهی مناسبی ندارند و کسانی هم که می‌خواهند موارد را رعایت کنند دچار مشکل می‌شوند.

تفتی گفت: فرصتی به همه دهیم تا در زمان مشخص اقدامات لازم صورت گیرد و اگر این کار صورت نگرفت عزم استانی باشد تا از ادامه فعالیت جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: تمام کسانی که پروانه می‌گیرند یا می‌خواهند تمدید کنند باید 16 ساعت آموزش بگذرانند و در این زمینه سعی می‌کنیم آموزش‌های ایمنی را نیز به برنامه‌های خود اضافه کنیم.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی استان قم پاساژ حجت را یکی از ناایمن‌ترین مجتمع‌های تجاری شهر دانست و گفت: اداره برق باید ورود کرده و به مشکلات ایمنی که در اتصالات و انتقال سیم‌های برق وجود دارد رسیدگی کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار