لایروبی قنوات چهارمحال و بختیاری نیازمند10میلیارد ریال اعتبار است

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت:10 میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی و احیای 50 رشته قنات دارای اولویت در سطح استان استان نیاز است
کد خبر: ۳۸۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶ 22 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- سید طاهر نوربخش اظهارکرد: در صورت لایروبی و احیاء این تعداد قنات در استان، امکان افزایش 250 لیتر آب کشاورزی در ثانیه برای استان ایجاد خواهد شد.
وی، وجود 840 رشته قنات در استان را یادآورشد و گفت: از این تعداد 280 رشته قنات در سال زرارعی گذشته بدلیل پدیده خشکسالی به طور کامل خشک شده و 560 رشته قنات مابقی نیز بین 80 تا 40 درصد آبدهی دارد.
مدیر آب و خاک و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 17 درصد از اراضی باغی و زراعی استان از آب قنوات تامین می شود توضیح داد: در مجموع 30 درصد از زمین های کشاورزی استان از آبهای روان و سطحی سیراب می شود.
نوربخش با اشاره به اجرای سیستم نوین آبیاری در43 درصد از اراضی کشاورزی این استان گفت: این استان در زمینه آبیاری نوین اراضی کشاورزی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده و دارای 120هزارهکتار اراضی آبی است.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلات تولید می شود، سطح زیر کشت در این استان نیز 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار