معرفی 69 طرح اقتصادی به صندوق توسعه ملی

رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان همدان از معرفی 69 طرح اقتصادی به صندوق توسعه ملی
کد خبر: ۳۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 25 May 2015
رییس اداره تعاون، کار و امور اجتماعی شهرستان همدان گفت: 69 طرح اقتصادی در سال گذشته برای دریافت تسهیلات به مبلغ دو هزارو 878 میلیارد ریال به صندوق توسعه ملی معرفی شده است.

به گزارش ایرنا؛ محمد علیزاده در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان افزود: از این تعداد برای 28 طرح با 348 میلیارد ریال تسهیلات موافقت شد که تاکنون 19 طرح با 296 میلیارد ریال عقد قرار داد انجام شده است.

وی از راه اندازی 700 مورد کارگاه جدید در سال گذشته در این شهرستان خبر داد و گفت: همه کارفرمایان مکلف هستند که کارگران خود را بیمه کنند.

علیزاد در مورد تاسیس شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان همدان گفت: این طرح در سال 89 به تصویب رسیده و در بیشتر استانها تشکیل شده است.

وی افزود: سوق دادن سرمایه های اندک به سمت اقتصاد ، پررنگ شدن نقش تعاونی ها در اقتصاد کشور، هدایت منابع انسانی، جلوگیری از رانت خواری و تشویق مردم برای سرمایه گذاری از اهداف تشکیل این تعاونی است.

وی با بیان اینکه نیم درصد جمعیت هر استان و یا شهرستان باید در این تعاونی ها عضو باشند گفت: تعداد اعضای اولیه در این تعاونی در شهرستان همدان باید سه هزار و 259 نفر باشد.

وی ادامه داد: سرمایه اولیه برای این تعاونی سه میلیارد ریال است که 30 درصد آن در ابتدا باید پرداخت شود و هر عضو در شهرستان همدان باید یک میلیون ریال پرداخت کند.

وی با بیان اینکه در تصویب قانون این طرح آسیب ها و موانع دیده شده است گفت: این تعاونی می تواند در موضوعات مختلف از جمله عمران و آبادانی، خرید سهام ، سرمایه گذاری در توسعه فعالیت کند.

رییس شعبه یک تامین اجتماعی همدان نیز گفت: روند عملکرد تامین اجتماعی این شعبه در سال گذشته نسبت به سال 92، 3.2 درصد افزایش داشته است.

سید عبدالمجید حسینی افزود: در حوزه بیمه اجباری و رانندگان در سال 92 تعداد 74 هزار و 465 نفر بیمه شدند که در سال گذشته این تعداد به 76 هزار و 239 نفر افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در حوزه بیمه اختیاری نیز از 36 هزار و 504 بیمه شده در سال 92 به 37 هزار و 860 بیمه شده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بیمه بیکاری نیز در سال 92 به یک هزار و 9 فقره پرداخت شده است که در سال گذشته به 958 فقره کاهش یافته است.

شهرستان همدان 651 هزار نفر جمعیت دارد و در سال گذشته یک هزار و 774 فقره شغل در این شهرستان ایجاد شده است..

حدود 10 هزار و 85 شغل جدید سال گذشته در استان همدان با تشکیل یک هزار و167 کارگاه جدید ایجاد شده است و نرخ بیکاری این استان به 6.8 درصد رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار