معاون استاندار قزوین خبر داد

بخشودگی جرائم تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان در قزوین/ برخورد قاطع با تولیدکنندگان بدهکار

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: با توجه به تصویب دولت و اعتبارات بانک مرکزی، محدودیت مالیاتی تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بخشیده می‌شود.
کد خبر: ۳۸۸۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 05 March 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان قزوین که با حضور فریدون همتی استاندار قزوین و مدیران شعب بانک‌های استان در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تصویب دولت و اعتبارات بانک مرکزی، محدودیت مالیاتی تسهیلات تا سقف 100 میلیون تومان بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: این امر جزو دستور کار استانداری قزوین هم قرار گرفته است و بر اساس این تصویب استاندار قزوین تأکید بر انجام آن دارد.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: هفت دستور کار در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد که نخستین دستور کار، پرداخت تسهیلات به صنعت، کشاورزی و گردشگری بود.

حبیبی اضافه کرد: بر اساس آمار مقایسه‌ای تسهیلات رونق تولید، آمار بهین‌یاب 635 فقره بوده و قزوین رتبه نخست کشوری را در امر نظارت به خود اختصاص داده است.

استاندار قزوین هم در این جلسه با مهم خواندن رسیدگی به امر مشتریان گفت: وظیفه بانک‌ها با توجه به پرداخت اعتبارات بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات با سود کم و متناسب با نیاز مشتریان و رفع مشکلات مربوط به امور مشتریان است.

فریدون همتی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن سال جدید، گزارشات بانک‌ها از طریق معاون عمرانی استانداری، رئیس صنعت، معدن  و تجارت و مدیر شعب بانک‌های حاضر در جلسه، روزانه پیگیری می‌شود.

وی گفت: در پرداخت تسهیلات به حوزه صنعت، کشاورزی و تولید، بانک‌ها باید بیشترین سعی خود را در زمینه بهتر شدن شرایط برای پرداخت تسهیلات به حوزه‌های مذکور داشته باشند چراکه وجود بعضی از شرایط سخت برای أخذ تسهیلات از سوی بانک‌ها، رونق تولید را در استان با مشکلات عدیده روبه‌رو می‌کند.

استاندار قزوین ادامه داد: هدف از ایجاد این جلسات، هم‌افزایی تمام دستگاه‌های اجرایی در زمینه تحقق امر ولایت فقیه باشد و آنچنان که مقام عظمای ولایت فرمودند، همه باید در امر اقتصاد مقاومتی فعال میدان باشند.

همتی عنوان کرد: اگر شرکت‌های تولیدی معوقات کارگری را پرداخت نکنند، با آن‌ها از طریق قوه قضاییه برخورد قاطع می‌شود چراکه کارگران، گردانندگان چرخ صنعت و تولید کشور هستند.

وی در خصوص بخشودگی جرایم تسهیلاتی از طریق بانک‌ها گفت: 10 هزار میلیارد تومان، اعتبار از سوی دولت برای جبران بدهی‌ها بین بانک‌های کشور در نظر گرفته شده است که هر استانی عملکرد بیشتری برای جذب بدهکاران تسهیلاتی داشته باشد، از این اعتبار استفاده می‌کند و بدهی‌های مردم از این طریق سریع‌تر پرداخت می‌شود.

استاندار قزوین افزود: هیچ بانکی نمی‌تواند بیشتر از اصل بدهی دریافت کند بلکه برخی بانک‌ها چیزی بیشتر از اصل بدهی خود از مشتری دریافت می‌کنند در حالی که این سود نباید بیشتر از سودی که بانک مرکزی مشخص کرده است، باشد و با این بانک‌ها برخورد قانونی می‌شود.

همتی از صدا و سیما و رسانه‌ها خواست تا در خصوص بخشودگی جرائم تسهیلاتی به مردم اطلاع‌رسانی بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شرکت‌های تولیدی معوقات کارگری را پرداخت نکنند با آن‌ها از طریق قوه قضاییه برخورد می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار