قوانین جدید دریایی اتحادیه اروپا با استقبال کشتیران ها مواجه شد
بنابرگزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران ( ماتنا) خبر دیگری هم حاکی است صنعت حمل و نقل در اروپا و سازمان های دریایی از استراتژی جدید حمل و نقل دریاییِ اتخاذ شده از سوی کمیسیسون بازبینی اتحادیه اروپا استقبال کردند.
فعالان صنعت حمل و نقل اروپا با گردهم آمدن و استقبال از استراتژی جدید اتحادیه اروپا، ضمن تاکید بر اعمال هرچه تمام تر قوانین در این صنعت و در اولویت قرارگرفتن تعمیرات اساسی بعنوان بخشی از دستور العمل تشریفاتی این اتحادیه رضایت خود را اعلام کردند.
بر اساس این گزارش در استراتژی جدید، اروپا به تنها دریچه فعالی تبدیل می شود که به شناورهای اقیانوس پیما اجازه انتشار اطلاعات مربوط به محموله بین دولت ها و دیگر مقامات رسمی را در قالب یک گزارش می دهد. این امر مسئولیت خدمه شناورها، شرکت های کشتیرانی و نمایندگی های آنان را سبک تر خواهد کرد.
این گزارش ضمن اشاره به الزامات دیگر و تعبیه روال های ساده سازی بیشتر از سوی اتحادیه، افزود: برای ایجاد تساوی میان حمل و نقل دریایی و زمینی اقدامات جدی و گسترده تری باید صورت بگیرد. تجارت و اقتصاد اروپا برای رشد به فضای ویژ? دریایی نیاز دارد تا بتواند بدون وجود موانعی در بخش زیست محیطی و لجستیکی فعالیت کند.
راهبرد جدیدِ اتحادیه تنها به سال 2018 میلادی ختم نمی شود. اولین گام در این خصوص را رئیس اتحادیه اروپا با اعلام اتخاذ سیاست حمل و نقل دریایی از سوی وزیران این اتحادیه برداشت.
بر همین اساس، استراتژی جدید حمل و نقل در اروپا در آغاز کمی مبهم به نظر می رسد اما هدف آن ارتقاء جایگاه اروپا در سطح جهانی و تعیین آن به عنوان منطقه باکیفیت تجاری است که این امر نیز خود مستلزم سرمایه گذاری های قابل توجه و به کارگیری سیاست های پخته و مرتبط با هدف تسهیل روابط تجاری با اقصی نقاط دنیا است.
شایان ذکر است، استقبال از استراتژی جدید حمل و نقل دریایی با حضور اتحادیه بین المللی خطوط کروز (CLIA)، اتحادیه قایق داران اروپا (EBA)، اتحادیه انجمن کارگزاران و نمایندگی های اروپا (ECASBA)، اتحادیه مالکان شناورهای اروپا (ECSA)، اتحادیه کاپیتان های اروپا (EMPA)، اتحادیه یدک کش داران اروپا (ETA)، فدراسیون کارگران حمل و نقل اروپا (ETF)، اتحادیه لایروبی اروپا (EuDA) و شورای حمل و نقل جهانی (WSC) آغاز شد و به امضای آنان رسید.
منبع : مانا