دخانیات۵۵ماده سرطان‌زا دارد

مدیرعامل جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات شرق و جنوب شرق استان تهران گفت: کاهش سن مصرف دخانیات نگران کننده است.
کد خبر: ۳۸۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴ 25 May 2015
به گزارش مهر، حمیدرضا شاهسون اظهار داشت: امروز دشمن تلاش دارد تا با گسترش مصرف مواد دخانی به اهداف خود برسد و در این راستا باید خانواده ها و تمامی اقشار جامعه نسبت به موضوع دخانیات حساس باشند.

مدیرعامل جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات شرق و جنوب شرق استان تهران افزود: پیشگیری و مقابله با دخانیات نیازمند فعالیت های آموزشی و فرهنگی است که در این راستا اقدامات موثری از سوی جمعیت پیشگیری و کنترل استعمال دخانیات انجام شده است.

وی ادامه داد: مبارزه با دخانیات نیازمند فعالیت و حضور تمامی ارگان ها ودستگاه های مسئول است به طوریکه باید توجه داشت که این موضوع فقط مختص یک نهاد خاص نیست.

شاهسون اضافه کرد: در سایه تعامل و همکاری ارگان ها و نهادهای مختلف می توان آینده بهتری را در مبارزه با مواد دخانی برای جامعه متصور بود.

وی یادآور شد: متأسفانه سیگار، قبح اجتماعی مواد مخدر را ندارد و خیلی راحت در دسترس جوانان قرار می گیرد به همین دلیل آنها به آسانی به مصرف سیگار روی می آورند و به کشیدن سیگار عادت می کنند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد از معتادان به موادمخدر قبل از اعتیاد، سیگار یا قلیان مصرف می‌کردند، اضافه کرد: سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است که پیشگیری، کنترل و نظارت بر این امر ضرورت دارد.

این مسئول  یادآور شد: دخانیات ۵۵ ماده سرطان‌زا را در خود نهفته دارد و به دلیل همین مضرات مصرف دخانیات است که سازمان جهانی بهداشت با اختصاص یک هفته به این موضوع در جهت کاهش مصرف آن تلاش می کند.

شاهسون گفت: کاهش سن مصرف دخانیات در کشور به مسئله ای بحرانی و نگران کننده تبدیل شده و متأسفانه عزم جدی برای مقابله با این مسئله وجود ندارد و حتی مسئولان ما هنوز به این باور نرسیده اند که مصرف دخانیات دروازه ورود به بسیاری از آسیب های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه طبق آمار اعلام شده از سوی دبیرخانه ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات ۴۰ سال آینده جزو سه کشور اول مصرف دخانیات در جهان خواهیم شد و این مسئله ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد، یادآور شد: متأسفانه در میان اقشار جامعه قبح استعمال دخانیات به خصوص در میان جوانان شکسته شده به همین دلیل است که قلیان و سیگار می تواند زمینه ساز مصرف دیگر مواد دخانی باشد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار