چشم‌انداز شیلات کرمانشاه تولید یک‌هزار تن ماهی در قفس است

مدیر‌کل شیلات استان کرمانشاه از تولید یک‌هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس در آینده خبر داد و گفت: شیلات استان در راستای تحقق شعار سال(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)‌ گام برمی‌دارد.
کد خبر: ۴۰۰۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 30 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، اسید‌فرزاد افضلی ، اظهار داشت: تولید ماهی در قفس نوعی روش آبزی‌پروری است که در این روش ماهی در قفس نصب‌شده و در آب
نگه‌داری می‌شود.

مدیر‌کل شیلات استان کرمانشاه کاهش میزان صید دریایی و کم هزینه بودن تولید را از مزایایی این روش عنوان کرد و گفت: طرح پرورش ماهی در قفس از سال 95 به‌صورت رسمی در 2 سد، شهدای گمنام سرپل‌ذهاب و زاگرس گیلان‌غرب آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح برای مدت کوتاهی موجب تولید 100 تن ماهی شده است، ادامه داد: مجموعه 25 باب قفس در دریاچه این 2 سد مخزنی غیرشرب راه‌اندازی و رها شده که با تولید 100 تنی همراه بوده است.

افضلی ادامه داد: امسال با رهاسازی قفس‌های بیشتر، قصد داریم تولید ماهی به این روش را به 600 تن برسانیم.

این مسؤول چشم‌انداز شیلات استان را تولید یک‌هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس عنوان و بیان کرد: سدها زمکان دالاهو و داریان پاوه نیز به‌عنوان سدهای مخزنی غیرشرب آبگیری می‌شوند و در راستای پرورش ماهی در قفس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

افضلی چشم‌انداز شیلات کرمانشاه را تولید یک‌هزار تن ماهی از طریق پرورش ماهی در قفس عنوان کرد و گفت: شیلات استان در زمینه آبزی‌پروری با سهمیه یک‌هزار تنی در راستای ایجاد اشتغال، تولید، توسعه پایدار و تحقق شعار سال(اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال)‌ گام برمی‌دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار