در سه سال گذشته،

253 مرکز سلامت و خانه بهداشت در قزوین احداث و بازسازی شده است

مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در سه سال اخیر 253 مرکز و پایگاه سلامت و خانه بهداشت در استان احداث و یا بازسازی شده اند.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲ 26 April 2017
به گزارش تابناک قزوین هاشم علیجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت همچنین 333 مرکز، پایگاه سلامت و خانه بهداشت نیز تجهیز شده اند.
وی در ادامه تشکیل مراکز جامع سلامت و جذب کارشناسان سلامت روان در نظام ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه را یکی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت ذکر کرد و گفت: کارشناسان این بخش در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت رایگان خدمات ارائه می دهند.
این مسئول اضافه کرد: به منظور اصلاح الگوی تغذیه نیز برای اولین بار کارشناسان این حوزه در سطح اول خدمات به کار گیری شده اند که این خدمات در حاشیه شهرها و به تدریج در کل شهرها ارائه می شود.
علیجانی ادامه داد: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، خدمات دندانپزشکی در روستاها مغفول مانده بود اما در سه سال گذشته فعالیت ها و خدمات زیادی در این حوزه ارائه شده که گسترش واحدهای فعال دندانپزشکی از 24 به 52 واحد و افزایش دندانپزشک مستقر در این واحدها از 18 به 40 تن از جمله آنها است.
وی، خدمات رایگانی از قبیل معاینه، کشیدن دندان، ترمیم، جرم گیری و بروساژ، پالپوتومی، فلورایدتراپی و فیشورسیلانت برای گروه های هدف را از جمله دستاوردهای این واحدها اعلام کرد.
مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان یادآور شد: حل مشکلات درمانی جمعیت ساکن حاشیه شهرها همواره یکی از چالش های نظام سلامت بوده و مطالعات کشوری نشان می دهد بیشتر مشکلات مربوط به سلامت این گروه، بیماری‌های غیرواگیری همچون دیابت، اضافه وزن، چاقی، فشار خون، مشکلات روان و سوء تغذیه است.
طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت یکی از طرح های شاخص دولت تدبیر و امید است که با اولویت پیشگیری و ارتقای خدمات بهداشتی در مناطق محروم، روستایی و عشایری، حاشیه شهرها به اجرا درآمد.
با اجرای این طرح 150 هزار تن از جمعیت شهری حاشیه نشین،تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی رایگان قرار گرفتند.
در حال حاضر 90 مرکز جامع سلامت، 92 پایگاه بهداشتی و 277 خانه بهداشت روستایی یعنی در مجموع 459 واحد بهداشتی در استان قزوین فعالیت می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار