کرمانشاه شرایط ویژه‌ای برای توسعه بوم‌گردی دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه شرایط بسیار ویژه‌ای برای توسعه بوم‌گردی و طبیعت گردی دارد.
کد خبر: ۴۴۵۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 21 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا مرادی بیستونی ، با ارائه تعریفی از بوم گرد، اظهار کرد: بوم‌گرد مسافر عرصه‌های بکر و کمتر دست‌خورده‌ طبیعت است که با آگاهی و مسئولیت‌پذیری خویش، فرهنگ سفر به مکان‌های طبیعی را گسترش می دهد.
 

وی ادامه داد: بوم گرد برپایه‌ آگاهی‌های زیست محیطی خود کمترین تاثیر منفی را در مکان‌های مورد بازدید به‌جا می‌گذارد.
 
این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بوم‌گرد ضمن مبارزه با سبزشویی و کاهش مواد زاید، استفاده‌ پایدار از گوناگونی زیستی را ممکن می سازد.
 
مرادی بیستونی تصریح کرد: بوم‌گرد جوامع محلی و میزبان را محترم شمرده، به مشارکت کشانده و موجب تبادل فرهنگها می‌شود.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: بوم‌گرد با سفر به عرصه‌های طبیعی موجب منافع مالی و توانمندسازی بومیان و حفاظت منطقه مورد بازدیدش می‌گردد.
 
وی تاکید کرد: بوم‌گرد طبیعت‌گرد خردمند است.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه به دلیل تنوع اقلیمی و محیطی شرایط بسیار ویژه و مساعدی برای توسعه بوم گردی دارد و در این بین راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی می تواند به این امر کمک ویژه ای کند.
 
مرادی بیستونی خاطرنشان کرد: منطقه اورامانات در استان کرمانشاه یکی از بکرترین نقاط کشور برای توسعه بوم گردی است که نیاز است بیش از پیش به آن توجه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار