بیش از 179 هزار جوان در آستانه ازدواج در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

تابناک چهارمحال وبختیاری- معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: 88 هزار و 323 خانم و 91 هزار و 887 نفر آقا در آستانه ازدواج در استان وجود دارد.
کد خبر: ۴۵۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳ 09 July 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- حسین زمانی اظهار کرد: 246 هزار و 920 جوان در سنین 15 تا 29 در استان وجود دارد.
وی افزود: از تعداد مذکور 121 هزار و 590 خانم و 125 هزار و 330 نفر آقا هستند که نسبت مجموع تعداد جوانان به جمعیت استان، معادل 26.1 درصد است.
زمانی تصریح کرد: 88 هزار و 323 خانم و 91 هزار و 887 نفر آقا در آستانه ازدواج در استان وجود دارد.
وی دلایل بالا رفتن سن ازدواج در چهارمحال و بختیاری را نداشتن درآمد مالی مناسب و گرایش به فرهنگ غرب عنوان کرد.
زمانی بیان کرد: این اداره کل، در راستای پیشگیری از طلاق از طریق سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با ازدواج و تعالی خانواده، کارگاه‌های آموزشی متعدد برگزار کرده است.
وی در خصوص مشارکت اجتماعی جوانان در قالب سمن‌ها گفت: یکی از اهداف این اداره کل، محقق کردن مشارکت هدفمند جوانان در حوزه‌های متعدد اعم از گردشگری و... بوده است و به لحاظ کمی رشد مطلوبی در این زمینه حاصل شده است.
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان، ادامه داد: در حال حاضر سازمان مردم نهاد سولار بلداجی در منطقه حمزه علی در حال پیگیری برای ساخت تالار فرهنگی – اجتماعی به منظور فعالیت در زمینه‌هایی همانند ازدواج بوده است و اکنون در شرف تملک زمین و جذب تسهیلات هستند.
زمانی احداث خانه جوان در زمینی به مساحت 500 متر مربع، تشکیل مجمع خیرین ازدواج و پیگیری با دستگاه‌های متولی در خصوص غنی سازی اوقات فراغت در شهرستان اردل را از جمله اقدامات آتی این اداره در سال جاری برشمرد.
وی گفت: برنامه‌های اوقات فراغت به صورت مستمر در طول سال اجرا و منابع مالی نیز به این حوزه اختصاص داده می‌شود.
زمانی در پایان خاطرنشان کرد: سازمان مردم نهاد آوای رحمت میانکوه در شهرستان اردل فعالیت‌های بسیار اعم از تهیه جهیزیه برای زوج‌های داشته که شایسته تقدیر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار