با حضور منتقدان و شاعران برتر مازندران

نقد و بررسی کتاب «میراث تو فقط ایستادن است»

به گزارش تابناک، دیشب منتقدان و شاعران برتر مازندران طی مراسمی در محل سالن کنفرانس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نوشهر به نقد و بررسی کتاب «میراث تو فقط ایستادن است» نوشته میثم متاجی که عنوان پرفروش‌ترین کتاب در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی را به خود اختصاص داد، پرداختند.
کد خبر: ۴۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴ 10 June 2015

در این جلسه نقد و بررسی، جلیل قیصری از نور، کیوان ملکی از قائم‌شهر، حامد رمضانی از نور، عقیل زروک از محمودآباد، سعیده خادم‌لو از فریدونکنار، حسین میری از قائم‌شهر و همچنین امیر کریمی، سیدکمال نصر، مصیب رضوی، مهدی قطبی(مجری برنامه) و کیوان قنبری همگی از حوزه شهرستان‌های نوشهر و چالوس به‌عنوان شخصیت‌های ممتاز و برتر شعر و نویسندگی و نقادی حضور داشتند.

کیوان ملکی ، شاعر و مسئول انجمن قلم شمال کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه کتاب «میراث تو فقط ایستادن است» در حوزه شعر امروزی بود، اظهار کرد: این اثر دارای کارکردهای خاص خودش است و آن چیزی که بیشتر از همه در این کتاب به چشم می‌خورد کاربرد شعر امروزی در حوزه ادبیات از منظر روایت،گفتار و لحن است.

ملکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مازندران خاستگاه شعر مدرن و امروزی ایران است، بر پایه باورها و زیست‌بوم این منطقه و شاکله ادبیات مدرن دنیا بنا شده است.

این شاعر و منتقد برتر مازندران بیان کرد: شکل‌های تازه و جدیدی از کلاف‌ها با زبان عاطفه و تخیل در کتاب «میراث تو فقط ایستادن است» به کار رفته است و به ادبیات و زیست‌بوم منطقه شکل و رویی تازه می‌بخشد و همچنین طراوت و سرزندگی در واژه‌ها به چشم می‌خورد.


در ادامه میثم متاجی نویسنده و مولف کتاب «میراث تو فقط ایستادن است» نیز با تاکید بر اینکه معتقدم شعر را باید برای مردم سرود، اظهار کرد: شعر نباید آن‌ چنان ساده و یا بیش از حد پیچیده باشد بلکه باید به گونه‌ای باشد که برای تمامی اقشار مردم قابل فهم و درک باشد.

وی در پایان درباره نقد و بررسی نخستین کتاب خود از سوی شاعران، نویسندگان و منتقدان برتر استان مازندران افزود: در این جلسه دیدگاه‌های منتقدان از جنبه‌های محتوایی، ساختار، بومی‌شناسی و ارتباط مولف با محیط‌زیست شمال کشور و تاثیرگذاری اشعار این کتاب از نظر عاطفی مورد نقد و بررسی قرار گرفت و در مجموع مثبت ارزیابی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار