سوء استفاده از اعتماد مردم دلیل اصلی کلاهبرداری

قاضی قلابی در یزد دستگیر شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان یزد از دستگیری مردی که خود را به عنوان قاضی دادگستری و وکیل معرفی و در مواردی هم اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۲ 10 June 2015

به گزارش تابناک یزد ، فرد دستگیر شده با معرفی خود به عنوان قاضی دادگستری به افراد مختلف قول حل و فصل پرونده‌های قضایی را در دستگاه قضایی داده بود.

وی افزود: این متهم دانشجوی کارشناسی ارشد رشته حقوق در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد در استان است و به علت آشنایی اولیه با برخی قوانین، اعتماد سوژه‌های خود را جلب کرده بود.

دهشیری با اشاره به سوء استفاده متهم از عنوان قاضی و یا وکیل اظهار داشت: این متهم حتی در بعضی از خریدهای معمولی خود با معرفی خود به عنوان قاضی، تخفیف ویژه از فروشنده اخذ می‌کرد و البته در پاره‌ای از موارد نیز خود را وکیل دادگستری معرفی کرده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری یزد خاطرنشان کرد: شناسایی و دستگیری این متهم بر اساس گزارش یکی از مالباختگان به ستاد خبری حفاظت و اطلاعات دادگستری انجام گرفت.

وی بیان کرد: افراد دیگری نیز در ارتباط با متهم دستگیر شده‌اند که متهم قول همکاری و انجام امور مرتبط با دستگاه قضایی را به آنها داده اما فرآیند کلاهبرداری از آنان تکمیل نشده و پولی رد و بدل نشده است.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری خاطرنشان کرد: راه حل و فصل پرونده‌های قضایی در دستگاه قضایی التزام به قانون و پایبندی به اخلاق است.

وی تصریح کرد: هر کس پرونده‌ای در دستگاه قضایی دارد یقین بداند که ملاک عمل قانون و استناد به مدارک و مستندات قانونی است و هر کس که در گیر و دار رسیدگی به پرونده قضایی قول اعمال نفوذ و انجام امور و اخذ رای تضمینی در فرایند دادرسی را داد، باید حتماً به او شک کرد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مجرم آینده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
نکنه جرمش از قاضی های واقعی که تخلف میکنن کمتره!

اونا رو هم اطلاعرسانی میکنن؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار