تقاضای تأمین روشنایی جاده تهران – قرچک

خاموشی جاده تهران – قرچک به عنوان تنها جاده دسترسی مردم جنوب شرق استان تهران به شهر تهران مشکلاتی را برای خودروهای عبوری ایجاد کرده و مردم خواستار توجه مسوولین به تأمین روشنایی این جاده شدند.
کد خبر: ۴۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 10 June 2015
جاده تهران – قرچک که طی سال های اخیر با اجرای طرح تعریض به اتوبانی چهارباند تبدیل شده، تنها محور مواصلاتی شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک به شهر تهران محسوب می شود .

هر چند که اجرای طرح تعریض این میسر در برخی از مناطق با مشکلات و معارضینی مواجه و باعث شد تا عرض جاده در برخی از نقاط کم و زیاد شود ولی به هرحال این مسیر را که به جاده مرگ معروف شده بود سرو سامان داد و عبور و مرور خودروهایی که اغلب آنان را ساکنان شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تشکیل می دادند با سهولت همراه ساخت.

تأمین روشنایی ، نصب علائم هشدار دهنده و خط کشی در این جاده 20 کیلومتری ، امنیت بیشتری را برای خودروهای عبوری به ارمغان آورد ولی چند وقتی است که در بسیاری از نقاط این جاده چراغ ها خاموش شده اند ، علائم هشدار دهنده ناپدید گشته و در چندین نقطه گاردریل ها به دلیل تصادفات جاده ای از بین رفته است که این امر مشکلاتی را برای رانندگان به همراه آورده و امکان بروز تصادفات جاده ای را افزایش داده است.

با آن که تمامی طول این مسیر در حوزه شهرستان ری قرار دارد ولی اکثر بهره برداران این جاده مردم شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا می باشند و تأمین زیرساخت های امنیتی این مسیر می تواند به امنیت بیشتر مردم این شهرستان ها کمک کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی ورامین در این رابطه به ایرنا گفت: تعامل مناسبی میان ادارات راه و شهرسازی ورامین و قرچک و شهرستان ری وجود دارد و در این خصوص مواردی را به مسوولین این شهرستان ارائه کردیم.

حمید نادریان افزود: با توجه به این که این محور در حوزه شهرستان ری قرار دارد، رسیدگی به وضعیت روشنایی و تأمین امنیت آن بر عهده مسوولین این شهرستان است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با احداث هر راه و جاده، زیر ساخت های آن از جمله روشنایی، علائم راهنمایی و رانندگی و نیز خط کشی های مورد نیاز توسط مشاورین تأمین می شود ولی به هر حال این امکانات نیز همچون هر وسیله دیگر با مشکل و خرابی مواجه می شوند و نیاز است که هر از چندگاهی نسبت به تعمیر و مرمت آن اقدام شود.

مسعود محمدی گفت: در مسیر ری به قرچک تمامی علائم هشدار دهنده نصب شده ولی برخی از این علائم به دلیل بروز تصادفات جاده ای از بین رفته و برخی دیگر نیز متأسفانه به سرقت رفته که به طور مستمر علائم جدید جایگزین آنها می شود.

وی اظهار داشت: در خصوص تأمین روشنایی این جاده نیز پیمانکار طرح انتخاب شده و حداکثر طی دو هفته آینده کل خاموشی این مسیر برطرف خواهد شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار