شهید آیت اله "بهاءالدین عراقی" از مفاخر ملی کشور است

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت:شهید آیت اله "بهاءالدین عراقی" از مفاخر ملی کشور است.
کد خبر: ۴۶۲۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۴ 18 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایثار "واحد کرمانشاه" نخستین نشست ستاد برگزاری یادمان شهید والامقام آیت اله بهاء الدین عراقی، در سالن جلسات ساختمان بنیاد شهید کرمانشاه برگزار شد.

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه گفت: به یقین در سال های متمادی از برگزاری مراسم و یادواره برای این شهید بزرگوار غفلت شده است اگر چه تلاش های مختصری در این خصوص صورت گرفته ولی حقیقتأ ادای دین به معنای واقعی نشده است.

حجت الاسلام عسگری افزود: شهید آیت الله بهاء الدین عراقی به واقع یکی از مفاخر و بزرگان استان و کشور بوده و هستند و این شهید بزرگوار بدلیل مقام علمی و مذهی که دارند چهره ملی کشور بوده و می طلبد تا شخصیت والای این شهید بزرگوار را به مردم استان و کشور بخوبی معرفی کرده و و از این شهید عزیز الگو سازی کنیم.

حجت الاسلام عسگری از آیت الله عراقی به عنوان یک روحانی مجاهد، بصیر، عالم، شجاع و ساده زیست یاد کرده و اظهار داشت: این شهید عزیز نه تنها افتخار کنگاور و کرمانشاه بلکه به عنوان یک چهره ملی، افتخاری بزرگ برای کشور است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه ادارات و دستگاه های اداری با جدیت هرچه بیشتر در این عرصه وارد شده و یادواره ای را برای نخستین بار و در شأن مقام و منزلت این شهید بزرگوار و خانواده شهید عراقی برگزار کنیم.

 خسرو شهیدی معاون فرهنگی بنیاد کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه بنیاد کرمانشاه دارای کاملترین مرکز آثار و مستندات از شهدای والامقام  و جامعه ایثارگری است،  از انجام 500 مستند تاریخ شفاهی مختص به والدین شهدا، یک هزار مستند مربوط به جانبازان خبر داد و اضافه کرد: در سالجاری نیز تعداد 300 مستند دیگر به این مجموعه اضافه خواهد شد.

شهیدی سپس ضمن ارائه گزارشی از چگونگی برگزاری اولین یادواره شهید آیت اله عراقی در کرمانشاه بر همکاری و تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اداری و نهاد های مردمی در این خصوص تأکید کرد.

در ادامه نمایندگان هریک از دستگاه های اداری و حاضرین در این نشست به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

گفتنی است: شهید آیت اله حاج شیخ بهاءالدین محمدی عراقی از فرزندان بیت معظم حاج آقا بزرگ عراقی از علمای برجسته استان کرمانشاه و شهرستان کنگاور، در تاریخ بیستم مردادماه سال 1360 که برای اقامه نماز جماعت ظهر عصر عازم مسجد اعتمادی در کرمانشاه بود، از سوی تعدادی منافق کوردل و تروریست های مزدور مورد حمله مسلحانه قرار گرفت و در نهایت به فیض عظمای شهادت نائل آمد، 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار