در پایان سفر یک‌روزه هیات نخجوانی به تبریز؛

آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان در پایان سفر یک‌روزه رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان به امضای دکتر اسماعیل جبارزاده و واصف طالب‌اف رسید.
کد خبر: ۴۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱ 10 June 2015
دو طرف در این تفاهم‌نامه که مشتمل بر 12 بند است، بر ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، علمی، فرهنگی، بهداشتی و ورزشی تاکید کرده‌اند.

بهبود و افزایش کارآیی گمرک بین‌المللی جلفا، حمایت از تجارت محصولات تولیدی مشترک و حمایت از همکاری مشترک بخش خصوصی در حوزه کشاورزی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

دو طرف همچنین بر شرکت نمایندگان خود در نمایشگاه‌های مشترک محصولات تولیدی و صنایع دستی و حمایت از ارایه خدمات فنی و مهندسی و تبادل فناوری در بخش‌های مختلف تاکید کرده‌اند.

استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان در بندهای دیگری از این تفاهم‌نامه، از برقراری همکاری بین موسسات گردشگری و توسعه همکاری‌های برابر و تبادل تجربیات بین موسسات آموزش عالی حمایت کرده‌اند.

آماده کردن شرایط مناسب برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های مشترک و تلاش برای توسعه همکاری‌ها در بخش بهداشت به ویژه گردشگری سلامت و بهداشت بیماری‌های واگیردار و برگزاری کنفرانس‌های علمی در این خصوص از دیگر جزییات این تفاهم‌نامه همکاری است.

استان آذربایجان شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان همچنین ضمن استقبال از تبادل تجربیات بین فدراسیون‌های ورزشی و مشارکت متقابل تیم‌های ورزشی دو کشور، نسبت به همکاری فیمابین شهرداری‌های تبریز و نخجوان به تفاهم رسیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار