بهره‌برداری دو گلخانه هیدروپونیک در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش‌‍‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری دو گلخانه هیدروپونیک در استان به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۴۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 19 July 2017

به گزارش تابناک شهرکرد- ابراهیم شیرانی با اشاره به اینکه مجموع سطح گلخانه‌های استان 19.5 هکتار است، اظهار کرد: حدود 8.5 هکتار از سطح گلخانه‌های استان معادل 13 گلخانه، مربوط به گلخانه‌های هیدروپونیک است.

وی افزود: در گلخانه‌های هیدروپونیک استان با وجود 13 بهره‌بردار این بخش، اشتغال حدود 130 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه گل شاخه بریده و توت فرنگی از تولیدات گلخانه‌های هیدروپونیک استان است، تصریح کرد: در این گلخانه‌ها سالانه شش میلیون شاخه گل شاخه بریده رز و آلسترومریا و 175 تن توت فرنگی تولید می‌شود.

شیرانی کاهش مصرف آب، عدم نیاز به خاک حاصلخیز، کاهش شدید آفات و بیماری‌ها، عملکرد بالا و کیفیت بالای محصول تولیدی را از مهم‌ترین مزایای گلخانه‌های هیدروپونیک دانست و تصریح کرد: علی‌رغم مزایای بسیار، هزینه احداث گلخانه‌های هیدروپونیک بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه توسعه گلخانه‌های استان از برنامه‌های سال جاری این سازمان است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دو گلخانه هیدروپونیک در استان در حال ساخت است که پیش‌‍‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار