آرزو محرابی در گفتگو با تابناک:

کودکان خجالتی از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند، هراس دارند

فعال اجتماعی ودکترای روانشناسی گفت: کودکان خجالتی از اینکه مورد قضاوت دیگران قرار بگیرند، هراس دارند، اضطراب ناشی از این موضوع سبب بروز حس حقارت در آنها می شود.
کد خبر: ۴۶۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲ 29 July 2017
:آرزو محرابی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه اظهارداشت: لازم است به طور مرتب به حرف های کودک از سوی والدین و اطرافیان گوش داده شود 

وی گفت: بهتراست به کودکان در صحبت کردن اعتماد به نفس داده شود هر چه که بیشتر با او صحبت شود، برقراری ارتباط با دیگران نیز برای او راحت تر خواهد شد.

این مدرس دانشگاه بابیان اینکه باید از انگ زدن به کودک پرهیز شود،خاطر نشان کرد: از گفتن جملاتی نظیر «او را ببخشید،کمی خجالتی است!» خودداری کنید بیان چنین جملاتی سبب می شود کودک شما گمان کند دچار مرضی درمان ناپذیر است و خجالتی بودن جزو ذات او می شود.

محرابی اظهارداشت: بیان جملات توجیهی سبب می شود  اونخواهد تغییر کند و از هر موقعیت اجتماعی که برایش سخت است، بگریزد.

وی گفت: کودکان  خجالتی در برابر حرف های اطرافیان بسیار حساس اند،  حرف زدن در مقابل او با مادر دوستش تنها وضعیت را وخیم تر خواهد کرد. چراکه  کودکان خجالتی بیش از قضاوت های منفی به قضاوت های مثبت محتاج هستند.

وی گفت: تشویق کودکان خجالتی برای پیوستن به دیگران تنها وضعیت را بدتر می کند. باعث می شود این حس به کودک منتقل شود که والدین او را نمی فهمند و او بیشتر در خود فرو می رود و منزوی می شود. کنار آمدن با خجالت باید به تدریج و به آرامی صورت پذیرد.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار