خدمات رسانی بهزیستی به 8200 معتاد در سطح استان قم

معاون پیشگیری بهزیستی قم گفت: در حال حاضر حدود هشت هزار و 200 معتاد در سطح این استان در سامانه بهزیستی ثبت شده اند که هدف اصلی ما بعد از تشکیل پرونده، ساماندهی و بازگرداندن آنها به آغوش جامعه و خانواده می باشد.
کد خبر: ۴۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷ 15 June 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، حجت الله محمدزاده در گفت وگویی اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست های کاهش آسیب، هم اکنون هفت کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز بهزیستی و دو مرکز کاهش آسیب درقم با حضور متخصصان درمان و پیشگیری اعتیاد مشغول به خدمت رسانی هستند که تاکنون توانسته ایم بااجرای این سیاستها به حداکثر اهدافمان در زمینه کاهش آسیب و درمان اعتیاد دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: ماهانه حدود 400 نفر در کمپها بستری می شوند و بسیاری از آنها از شیوه ترک اعتیاد بدون دارو استفاده می کنند.

وی درخصوص برنامه های کاهش آسیب سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان، گفت: کاهش آسیبهای بهداشتی سوء مصرف مواد، به مجموعه اهداف قابل دسترسی گفته می شود که بدون نیاز به کاهش یا توقف مصرف مواد در افراد وابسته به مواد، عوارض سوء مصرف را کاهش می دهد و به طور کلی شامل سیاست یا فعالیت هایی است که برای کاهش عوارض رفتارهای خطرناک طراحی واجرا می شود. 

محمدزاده درادامه به اهداف برنامه های کاهش آسیب اشاره و بیان کرد: هدف اصلی برنامه های کاهش آسیب، کمک به فرد جهت آگاهی از خطرات رفتار و ارائه ابزارهای مناسبی جهت کاهش عوارض این خطرات برای خود فرد و جامعه اش است و هدف نهایی برنامه، کنترل کامل رفتارهای پرخطر است.

وی درخصوص حمایت بهزیستی از افراد بهبود یافته نیز گفت: در سال گذشته 500 نفر از معتادان بهبود یافته برای اشتغال ثبت نام کردند که از این تعداد 177 نفر موفق به دریافت وام 50 تا 150 میلیون ریالی شده اند.

وی از اعلام آمادگی بهزیستی برای حمایت از بهبودیافتگان در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای و اشتغال زایی خبرداد و گفت: بهبود یافتگان می توانند با مراجعه به حوزه معاونت پیشگیری بهزیستی و دفتر آسیب دیدگان اجتماعی، از خدمات این حوزه بهره مند شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار