پس از ۷ روز خامی آرام گرفت

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش سوزی جنگلها و مراتع کوه خامین در دو حوزه گچساران وباشت پس از 7 روز امروز غروب مهار شد.
کد خبر: ۴۸۳۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹ 24 August 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسد اله هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: تلاش برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوه خامین تا امروز ادامه داشته که پس از 7 روز غروب امروز مهار شده است.

مدیر کل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این آتش سوزی در روز 27 مرداده ماه آغاز و در شامگاه روز 28 مرداد ماه سالجاری در حوزه باشت مهار شده بود.

هاشمی عنوان کرد: آتش سوزی جنگلها و ارتفاعات کوه خامین در حوزه شهرستان گچساران تا کنون ادامه داشته است.

وی گفت: این آتش سوزی به خاطرشرایط جغرافیایی، صعب العبور و صخره ای بودن ارتفاعات خطرناک منطقه و وزش باد تا کنون دامه دار شده بود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: آتش سوزی کوه خامین در دو ظلع شمالی و جنوبی در حوزه شهرستان گچساران مهار شده است.

هاشمی بیان کرد: جهت مهار این آتش سوزی گسترده از تمام ظرفیت ها در استان اعم از 80 نفر از نیروهای محیط زیست در یاسوج و شهرستانهای دنا و کهگیلویه استفاده شد.

وی افزود: در حال حاضر نیز نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی و نیروهای مردمی و هلال احمر بریا پایش کامل در منطقه حضور دارند.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: فردا نیز عده ای از نیروهای محیط زیست گچساران و باشت به عنوان دیده بان در منطقه خواهند ماند.

هاشمی اضافه کرد: جا دارد از همکاری و تلاش های فرمانداران شهرستانهای گچساران وباشت، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ، هلال احمر و منابع طبیعی و نیروهای مردمی تقدیر و تشکر کرد.

وی گفت: از نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس نیز جهت حضور در منطقه آتش سوزی و فراهم کردن تجهیزات تشکر می کنم.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: میزان خسارت و هکتار آن در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، آتش در ارتفاعات کوه خامی در دو حوزه گچساران و باشت از صبح شنبه 27 مرداد ماه سالجاری آغاز شد وتلاش برای مهارآتش سوزی در حوزه گچساران هنوز ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار