تامین 10 درصد آب شرب شهر و روستای مازندران از آبهای سطحی

معاون مهندسی و توسعه آبفای شهری مازندران از تامین آب شرب شهر و روستای این استان از منابع آب‌های سطحی خبر داد.
کد خبر: ۴۸۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷ 29 August 2017
به گزارش تابناک : پرویز یزدان پناه با بیان اینکه 10 درصد تامین آب این استان از منابع سطحی است، اظهار کرد: در مازندران با توجه به اینکه منابع آب های سطحی فراوانی وجود دارد تنها 10 درصد آب شرب شهر و روستا از این منابع تامین و برای استفاده از تصفیه خانه‌ها عبور می کند.

وی تصریح کرد: در دیگر استان های کشور حدود 40 درصد مصرف آب شرب از آب های سطحی است در صورتی که در مازندران منابع آب های سطحی فراوانی داشته که تاکنون سرمایه گذاری در این بخش صورت نگرفته است.

معاون مهندسی و توسعه آبفای شهری مازندران با اشاره به اینکه عنوان می شود مازندران با وجود داشتن آب های زیر زمینی مشکلی در این حوزه ندارد، گفت: کیفیت در بخش آب‌های زیرزمینی بسیار مهم است و به دلیل اینکه تغذیه های مناسب در آب زیر زمینی انجام نشده، افزایش آلاینده ها، سم کشاورزی و پیشروی آب شرب در منطقه وجود دارد هر سال با آفت کیفیت مواجه و چاه ها وضعیت مناسبی ندارد.

یزدان پناه با بیان اینکه طرح آب رسانی، احداث تصفیه خانه و خطوط اصلی آب در شهرستان‌های محمودآباد، نور و آمل در مرحله اجرا قرار دارد، خاطرنشان کرد: فاز یک این طرح به پایان رسید و با همت فرماندارن، شهرستان ها و استاندار مازندران می توان با هماهنگی لازم و پیگیری ماهانه یک کار زیربنایی و دراز مدت که برای کل منطقه ماندگار است صورت بپذیرد.

یزدان پناه خاطرنشان کرد: طرحی که در این تصفیه خانه دیده شده برای جمعیت سال 1440 حدود 5 هزار لیتر در ثانیه برای پایین دست هراز است و جمعیت زیر پوشش این طرح یک میلیون و 440 هزار نفر بوده که جمعیت قابل توجهی برای افق طرح محسوب می‌شود.

معاون مهندسی و توسعه آبفای شهری مازندران در پایان گفت: این جمعیت شامل 6 شهر و 450 روستا در این حوزه بوده و بزرگ‌ترین طرح آب رسانی در سطح استان مازندران است که با تلاش متولیان شرکت آب و فاضلاب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی دور نمای طرح آب رسانی به شهر و روستاها و صنعت تا سال 1440 بوده است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار