آغازبه کارخانه صنایع دستی تویسرکان

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از آغاز به کار خانه صنایع دستی این شهرستان در محل خانه تاریخی دکتر اقتداری خبر داد.
کد خبر: ۴۸۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳ 17 June 2015

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تویسرکان از آغاز به کار خانه صنایع دستی این شهرستان در محل خانه تاریخی دکتر اقتداری خبر داد.

به گزارش ایرنا ؛ میثم الوندی در حاشیه افتتاح خانه صنایع دستی تویسرکان به ایرنا گفت: این مجموعه آموزشهای تخصصی در رشته هایی مانند گلیم بافی، جاجیم بافی، حکاکی روی سنگ، منبت، منبت- معرق، معرق کاری، رودوزی های سنتی، کتیبه کاری، چرم دوزی، قلم زنی و چهل تکه دوزی را در برنامه کاری خود دارد.

وی افزود: ترویج و تقویت هنر صنایع دستی، بهبود فضای کسب و کار، ایجاد فرصتهای جدید شغلی و ارتقا حوزه اقتصاد شهرستان از مهمترین اهداف برپایی خانه صنایع دستی به شمار می روند.

الوندی ادامه داد: در میان صنایع دستی ارائه شده در این مرکز، برخی هنرها مانند منبت کاری، جاجیم بافی و حکاکی روی سنگ به طور مستقیم با ظرفیتهای بومی و اقلیمی شهرستان مرتبط هستند.

وی با اشاره به یاری رسانی مربیان آموزشی این مرکز در فرآیند بازاریابی برای محصولات صنایع دستی هنر آموزان اضافه کرد: مجموعه آثار خانه صنایع دستی تویسرکان در مناسبتها و فرصتهای متنوع در نمایشگاههای استانی و ملی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرند.

الوندی متذکر شد: توسعه خانه صنایع دستی شهرستان به فراخور شرایط جنبی و بازار یابیهای فروش در سالهای آینده در دستور کار قرار دارد.

تویسرکان یکی از شهرستانهای استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از قابلیت های بالایی در ساخت و ارائه صنایع دستی در رشته های مختلف برخوردار است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار