برگزاری مرحله استانی داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی در یزد

کد خبر: ۴۸۹۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 05 September 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: مرحله نخست داوری آثار برتر صنتعگران صنایع دستی استان یزد درخصوص اجرای چهارمین دوره نشان ملی مرغوبیت و برتری صنایع دستی در سالجاری بر اساس ضوابط خاص با ارائه 48 اثر از 29 صنعتگر صنایع دستی در این اداره کل برگزار شد.
محمدرضا دهقان مهرجردی افزود: هنرمندان براساس ضوابط و زمان بندی که از طریق سایت اداره کل میراث فرهنگی استان به اطلاع آن ها رسیده بود فرم تقاضانامه را تکمیل و محصولات مورد نظر خود را ارائه کردند که مرحله استانی داوری طبق برنامه ریزی متمرکز کشوری در یزد برگزار شد.
وی با بیان اینکه دوره اعطای نشان مرغوبیت صنایع دستی هر 2 سال یک بار در کشور برگزار می شود، ادامه داد: آثار برگزیده در مرحله استانی برای ارزیابی در سطح ملی آذرماه سالجاری در تهران به معرض نمایش و داوری گذاشته می شود.
وی اضافه کرد: در این مرحله با توجه به سهمیه بندی تعداد محصولات قابل ارائه هر استان و به منظور انتخاب برترین آثار، تیمی متشکل از کارشناسان مجرب استان به عنوان هیات داوران استانی انتخاب و پس از تایید سابقه فعالیت آنها از سوی معاونت صنایع دستی کشور، به عنوان داور محصولات ارائه شده هنرمندان را در یزد و شهرستان های استان بررسی کردند.
این مسئول با تبیین برخی از ضوابط شرکت در دوره های نشان ملی مرغوبیت گفت: محصولاتی که برای شرکت در دوره های داوری اعطای نشان ملی مرغوبیت و برتری آثار صنایع دستی ارائه می شوند باید دارای مرغوبیت، کیفیت، اصالت، نوآوری در طرح، نقش و فرم و برخوردار از بسته بندی و شناسنامه شاخص اثر باشند و هر هنرمند صرفاً مجاز به ارایه 2 اثر خواهد بود.
دهقان مهرجردی افزود: اگر هنرمندان متقاضی به صورت گروهی در برنامه شرکت کنند تعداد اعضای گروه نباید از 3 نفر بیشتر باشد و در صورت اخذ نشان، گواهی به صورت مشترک برای گروه صادر خواهد شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار