۱۱۲میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان خمین توقیف شد

تابناک:در ماه جاری بیش از ۱۱۲ میلیون ریال کالای قاچاق در شهرستان خمین جمع‌آوری شده است
کد خبر: ۵۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 21 June 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی ، محسن بسارده رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان خمین با اشره به اینکه قاچاق کالا علاوه بر آثار سوء اقتصادی به عنوان یک چالش اجتماعی بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت:  قاچاق کالا از یک  طرف درآمدهای گمرکی و مالیاتی دولت را کاهش می دهد و از طرفی دیگر سبب خروج بی حاصل ارز، فرار گسترده سرمایه، افزایش بیکاری و کاهش تولیدات صنعتی داخلی می شود.

وی افزود: قاچاق کالا ضمن خدشه دار کردن اهداف حمایتی دولت موجب از بین رفتن آثار سیاست‌های تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای دولت نیز می شود.

بسارده گفت: قاچاق کالا موجب کاهش سرمایه‌گذاری در صنایع، کاهش حجم فعالیت‌های تولیدی در داخل و در نتیجه کاهش اشتغال می‌شود و با توجه به آنکه صنایع تولید داخلی مجبورند زیر ظرفیت خود فعالیت کنند، در نتیجه قیمت تمام شده تولیدات بالا رفته و منجر به افزایش تورم و ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت خمین اظهار داشت: گشت‌های مربوط به قاچاق کالا هر روز بطور مستمر در بازار شهزستان خمین فعالیت دارد و گشت مشترک نیروی انتظامی، مرکز بهداشت، اداره دخانیات و اداره صنعت و معدن و تجارت ماهی یک بار انجام می‌شود.

بسارده افزود: کالای قاچاق توقیف شده در ماه جاری شامل ۱۳۰ کیلوگرم چای به قیمت سه میلیون و ۲۳۰ هزار تومان، ۷۷۸ عدد کمپوت به قیمت سه میلیون و ۵۰ هزار تومان، ۷۷۵ کیلوگرم تخمه آفتاب‌گردان به قیمت چهار میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ۱۰۵ بسته آدامس به قیمت ۳۵۰ هزار تومان از عمده فروشی‌های این شهرستان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار