ثبت صادرات ۱۰۰میلیون دلارصنایع‌دستی

به گفته معاون صنایع دستی استان همدان امسال ۱۰۰ میلیون دلار صنایع‌دستی از همدان صادر شده است.
کد خبر: ۵۱۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹ 22 June 2015

معاون صنایع دستی استان همدان از صادرات ۱۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۵ میلیون دلار از طریق صادرات صنایع دستی و گردشگری برای همدان درآمدزایی شد.

به گزارش تسنیم ، علیرضا قاسمی با اشاره به اینکه سال گذشته سال خوبی برای صادرات صنایع دستی از استان همدان بود، اظهار داشت: سال گذشته سهم 50 میلیون دلاری برای صادرات صنایع دستی و درآمدزایی گردشگری همدان در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه بازاراهای خارجی برای صادرات صنایع دستی همدان فراهم شده است، افزود: سال گذشته 77 درصد از تعهد صادرات صنایع دستی همدان معادل 35 میلیون دلار محقق شد.

قاسمی با تصریح بر اینکه با بهبود فضای سیاسی می‏توان به افزایش صادرات صنایع دستی استان همدان به سایر کشورها امیدوار بود، عنوان کرد: براساس جلسات اولیه برگزار شده در زمینه صادرات صنایع دستی مسئله افزایش 50 درصدی تعهد صادراتی صنایع دستی همدان را مطرح کرده‌اند.

وی تاکید کرد: سال گذشته سهم صادرات صنایع دستی از کل صادرات استان همدان 7 درصد بوده که امسال به 15 درصد افزایش یافته و باید براین اساس 100 میلیون دلار صنایع دستی از همدان صادر کنیم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه امسال برنامههایی در راستای آموزش، توسعه، ترویج، حمایت از تولید، مستندنگاری و استانداردسازی صنایعدستی استان همدان داریم، افزود: رشته‌هایی که در حال منسوخ شدن بوده و نیاز به توجه و احیا دارد به نام استان مستندنگاری، ثبت و حفظ ‌می‌شود.

وی با بیان اینکه سراجی سنتی به عنوان هنر در حال فراموشی در دستور کار مستندنگاری و ثبت ملی قرار گرفته است، افزود: سال گذشته هنرصنعت حلبی‌سازی به ثبت ملی رسیده و از فراموشی آن جلوگیری شده است.

قاسمی درباره بستهبندی صنایع دستی استان همدان نیز گفت: پروژه بسته‌بندی صنایع دستی استان همدان در دست اقدام بوده و البته نیازمند هماهنگی چند دستگاه اجرایی در استان است.

وی با تاکید بر اینکه مسئله بسته‌بندی باید در حوزه تولیدکننده صنایع دستی باید مورد توجه قرار گیرد، عنوان کرد: طراحی بسته بندی باید به عنوان لزوم در دستور کار تولیدکنندگان قرار گیرد.

معاون صنایع دستی استان همدان با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی نیازمند بسته‌بندی استاندارد است که این مسئله رعایت شده است، بیان کرد: دنبال این هستیم تا برند و لوگوی لالجین را به ثبت ملی و جهانی برسانیم که پس از آن نیازمند بسته‌بندی تیپ و یک شکل است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار