رئیس سازمان برنامه‌ریزی اردبیل مطرح کرد؛

2000 پروژه نیمه تمام عمرانی در استان اردبیل

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان اردبیل تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در این استان را دو هزار مورد برشمرد.
کد خبر: ۵۱۳۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 24 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، داوود شایقی امروز سه‌شنبه در نشست مشترک با اصحاب رسانه تصریح کرد: از این تعداد ۳۰ الی ۴۰ درصد پروژه‌ها بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در اولویت تکمیل است.

وی متذکر شد: سالانه نزدیک به ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد و دولت تکمیل پروژه‌های با پیشرفت بیش از ۸۰ درصد را در اولویت قرار داده است.

به گفته رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان به منظور حمایت از پیمانکاران بومی علاوه بر اولویت پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت درخواست کردیم که ادارات از ظرفیت پیمانکاران بومی استفاده کنند و امتیازاتی در پروژه‌ها به این منظور اختصاص یافته است.

شایقی در خصوص واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی جهت تکمیل و بهره‌برداری نیز اضافه کرد: سال گذشته ۵۳ مورد تعهد واگذاری داشتیم که عملاً ۵۱ مورد واگذاری انجام شد.

وی سهمیه سال جاری استان در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی را ۳۰ مورد عنوان و تأکید کرد: امید می‌رود تا پایان سال جاری واگذاری مطابق سهمیه انجام شود.

تخصیص ۲۴۱ میلیارد تومان اسناد خزانه ابلاغ شد

رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان در خصوص وضعیت اعتبارات عمرانی استان نیز متذکر شد: به مدت دو سال است که اعتبار نقدی به ۳۱ استان از جمله اردبیل اختصاص نمی‌یابد و در مقابل اوراق خزانه دریافت می‌کنیم.

شایقی تصریح کرد: اعتبار عمرانی سال جاری ۵۵۰ میلیارد تومان است که به نسبت سال گذشته دو برابر افزایش یافته و از این میزان ۹۵ درصد مبادله موافقت نامه صورت گرفته و ۳۵ درصد تخصیص به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وی افزود: درواقع ۲۴۱ میلیارد تومان تخصیص در قالب اوراق خزانه ابلاغ شده که نزدیک به ۴۳ درصد از اعتبارات عمرانی است و از کل اعتبارات عمرانی ۳۵ درصد را به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم.

وی متذکر شد: با توجه به اینکه در سال گذشته نیز اسناد خزانه در بهمن ماه نقد شد پیش‌بینی می‌شود امسال نیز نهایتاً تا پایان سال مالی یعنی تیر ماه و در صورت تمدید نهایتاً تا شهریور ماه سال آینده اسناد خزانه نقد شود.

به گفته رئیس سازمان برنامه‌ریزی و مدیریت استان تخصیص نقدی اعتبار نداریم و درواقع به میزان نزدیک به پنج درصد اعتبارات برای هزینه‌های ضروری تخصیص نقدی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار