معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل:

بیکاری در استان اردبیل معضل جدی است

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: بیکاری در این استان معضل جدی و یکی از آسیب‌های اصلی اجتماعی است.
کد خبر: ۵۱۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶ 26 October 2017

به گزارش تابناک اردبیل، یوسف خدادادی امروز پنج‌شنبه در تشریح موانع توسعه اردبیل تصریح کرد: نرخ بیکاری در اردبیل ۱۵ درصد و سه درصد بیش از متوسط کشوری است.

وی افزود: به دلیل کمتر توسعه‌یافتگی اردبیل، بیکاری به معضل جدی در این استان تبدیل شده و متأسفانه آسیب‌های متعددی را به دنبال دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تأکید کرد: متأسفانه استان اردبیل کمترین بهره را از اعتبارات ملی داشته و این موضوع از موانع توسعه استان است.

خدادادی به ضرورت توجه به مطالبات جدی مردم این استان تأکید و اضافه کرد: از جمله راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری و توجه به بخش کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی اهمیت ویژه دارد.

وی با بیان اینکه کمیته حمایت قضایی استان در طول فعالیت خود مشکلات ۲۵۶ واحد تولیدی را بررسی کرده است، ادامه داد: این اقدام با هدف رونق بخش تولید و ایجاد زمینه‌های اشتغال انجام می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات دیگر استان در بخش آب و محیط‌زیست اشاره و تأکید کرد: متأسفانه حفر چاه‌های غیرمجاز و تصرف و ساخت‌وساز در حریم بستر رودخانه‌ها موجب بروز مشکلات متعدد شده است.

خدادادی تصریح کرد: با وجود اینکه مشکلات زیست‌محیطی در حال تبدیل شدن به بحران است، وزارت نیرو توجه کافی به مشکلات آب و محیط‌زیست نداشته و نگاه پیشگیرانه مورد غفلت است.

وی افزود: در صورتی که نگاه پیشگیرانه اتخاذ شود بسیاری از معضلات بدون تشکیل پرونده قضایی قابل رفع خواهد بود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار