رشته‌های جدید مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر تدریس می‌شود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر برای ترم جدید تحصیلی، رشته‌های جدید مهارتی از جمله آرایشگری بانوان و خیاطی را به رشته‌های خود اضافه کرده است.
کد خبر: ۵۱۶۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 29 October 2017
علی دهقان ظهر امروز در نشست با مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان  بوشهر با بیان اینکه این دانشگاه برای نخستین بار در استان، رشته آرایشگری را برای تحصیل دانشجویان بوشهری فراهم کرده است، اظهار داشت: در نیمسال تحصیلی پیش‌رو علاوه بر آرایشگری، رشته خیاطی و تکنولوژی دوخت نیز برای خانم‌ها به رشته‌های این دانشگاه اضافه شده است.

وی بیان کرد: مهندسی فناوری جوش، مهندسی فناوری کنترل ابزار دقیق، مهندسی فناوری خودرو و مهندسی فناوری مکانیک تاسیسات حرارتی و برودتی از دیگر رشته‌های این مرکز در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر افزود: در مقطع کاردانی نیز رشته‌های ایمنی کار و حفاظت فنی، برق صنعتی، جوشکاری، پالایش گاز، مکانیک خودرو، مکانیک تاسیسات، تاسیسات الکتریکی ساختمان و ماشین ابزار در این دانشگاه ارائه می‌شود.

دهقان با تاکید بر این‌که برای ثبت نام در رشته‌های خیاطی، تکنولوژی دوخت و آرایشگری تنها تا روز چهارشنبه، 10 آبان‌ماه تعیین شده است، افزود: با توجه به کارگاه‌های تخصصی و به‌روز سازمان فنی و حرفه‌ای و استفاده از مربیان کارآمد، این دانشگاه آماده پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلی نامبرده می‌باشد.

وی، به نقش مهارت در رفع مشکل بیکاری استان اشاره و بر ترویج مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت آموزی یکی از نیازهای اصلی برای اشتغال‌زایی و رفع معضل بیکاری است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فنی و حرفه‌ای بوشهر، مهارت آموزی را  حلقه گمشده اشتغالزایی دانست و تاکید کرد: در راستای توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی خانواده‌ها باید به آموزش‌های فنی و مهارتی که می‌تواند به اقتصاد آنان کمک کند توجه لازم داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار