دیدار آب و گاوخونی بعد از 10 سال

تابناک: این در حالی است که همزمان با خشک شدن زاینده رود از سال 85 تاکنون، تالاب نیز حال و روز خوشی را طی نکرده و 10 سالی هست که گاوخونی روزها و شبها را با لبهای تشنه میگذراند.
کد خبر: ۵۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 23 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان، بعد از حدود 10 سال قرار است طی روزهای آینده آب به تالاب بین المللی گاوخونی رسیده و تشنگی چندین ساله این تالاب را برطرف کند.

در حال حاضر آب به صورت اندک در بستر رودخانه زاینده رود جریان دارد و با توجه به اینکه اکنون فصل آبیاری محصولات کشاورزان شرق نیست بنابراین می توان از آبی که در زاینده رود در جریان است برای پر کردن تالاب استفاده کرد.

این در حالی است که همزمان با خشک شدن زاینده رود از سال 85 تاکنون، تالاب نیز حال و روز خوشی را طی نکرده و 10 سالی هست که گاوخونی روزها و شبها را با لبهای تشنه می گذراند.

مردم شرق همواره از این وضعیت ناراضی بودند و این مشکل نه تنها مردم شرق که تمام استان اصفهان و حتی استان های همجوار مانند تهران و یزد را نیز به سبب انتشار ریزگردهای خطرناک تحت تاثیر قرار داده بود.

مردم شرق اصفهان در خط مقدم استقبال از آب برای رسیدن به تالاب قرار گرفته اند و در روزهای اخیر با لایروبی تالاب و مسیر زاینده رود، درصدد هرچه سریعتر رسیدن آب به گاوخونی هستند.

گفتنی است هم اکنون آب در حوالی شهر ورزنه است و تا دو روز دیگر به گاوخونی خواهد رسید.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار