مرکز تحقیقات خرما در بافق ایجاد می شود

کد خبر: ۵۲۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 20 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»رئیس پژوهشکده مناطق خشک و بیابانی دانشگاه یزد در نشست با فرمانداربافق از ایجاد مرکز تحقیقات خرما در این شهرستان خبرداد و گفت:باتوجه به پتانسل های این شهرستان در زمینه ارقام بومی خرما و ارقام وارداتی،این اقدام با همکاری دانشکده منابع طبیعی و پژوهشکده مراتع خشک در این شهرستان ایجاد می شود.
کاظم کمالی هدف از احداث این مرکز را افزایش تولید و فرآوری خرما باتوجه به پتانسیل های موجود در شهرستان عنوان و بیان کرد: استفاده از ارقام محلی که سابقه دیرینه دارند از دیگر اهداف ایجاد این مرکز تحقیقاتی است.
وی با بیان اینکه با احداث این مرکز بحث های هایتک سه، کشت و بافت خرما که دارای اهمیت است در راستای بیوتکنولوژی،کشت و بافت این محصول این نیز استفاده کنیم بیان داشت:دانشگاه یزد با توجه به پتانسیل هایی که داراست با تیم کارشناسی در حوزه آب،خاک و بیوتکنولوژی چارچوب این مرکز را بنا می کند و در راه اندازی آن مشارکت ویژه ای نیز دارد.
فرماندار بافق نیز در این نشست ایجاد این تفاهم نامه بین فرمانداری و دانشگاه یزد را برقراری تعامل صنعت و پرورش خرما با مراکز تحقیقاتی علمی و باغبانی کشورعنوان کرد و گفت:این اقدام علاوه بر ورود یافته های نوین علمی به باغات و افزایش تولید این محصول، میتواند در جهت حفظ ذخایر ژنتیکی در زمینه گونه های مختلف خرما،موثر واقع شود.
زاده رحمانی سطح زیر کشت خرما در این شهرستان را 2هزارو 300هکتارعنوان و خاطر نشان کرد:باغات جدید خرما با ارقام اصلاح شده و با استفاده از ارقام بومی در این شهرستان در حال توسعه یافتن است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار