همدان برسکوی معتادین متجاهرکشورنشست

به گفته رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، همدان بالاترین رتبه معتادین متجاهر را در کشور دارد.
کد خبر: ۵۲۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷ 25 June 2015

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان گفت: همدان بالاترین رتبه معتادین متجاهر را در کشور دارد.

به گزارش ایسنا؛‌ سرهنگ "هادی نجاریان" در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان، افزود: در حال حاضر با توجه به فصل گردشگری، مشکل ظرفیت در مرکز ماده 16 در شهرستان همدان مشهود بوده که بالاترین آمار از معتادین متهاجر مربوط به این شهرستان است.

وی به کارتن خواب‌ها اشاره و اظهار کرد: متاسفانه کارتن خواب‌ها بعد از سپری کردن طول دوره درمان در مراکز ماده 16، به علت نداشتن مکان زندگی و ترک و یا طرد از سوی خانواده، مجدد به پاتوق‌های خود برمی‌گردند.

کشف بیش از 662 کیلوگرم مواد مخدر در همدان

سرهنگ نجاریان از کشف 662 کیلو و 562 گرم انواع موادمخدر در سه ماهه امسال در این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: میزان کشفیات انواع موادمخدر در همدان نسبت به سه ماهه سال گذشته پنج درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال‌جاری کشفیات تریاک 571 کیلو و 520 گرم با دو درصد کاهش، هروئین 68 کیلو و 628 گرم 104 درصد افزایش، موادمخدر صنعتی شیشه 20 کیلو و 495 گرم با دو هزار درصد افزایش و سایر موارد یک کیلو و 919 گرم با 98 درصد کاهش مواجه بوده است.

سرهنگ نجاریان اضافه کرد: کشفیات موادمخدر در سه ماهه سال گذشته به ترتیب تریاک 559 کیلو و 750 گرم، هروئین 33 کیلو و 703 گرم، شیشه 848 گرم و سایر موارد 101 کیلو و 31 گرم بوده که در مجموع 696 کیلو و 58 گرم انواع مواد مخدر در شهرستان همدان کشف شده است.

افزایش 4 درصدی دستگیرشدگان قاچاقچی موادمخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان با اشاره به تعداد دستگیرشدگان موادمخدر در همدان تصریح کرد: امسال تعداد دستگیرشدگان قاچاقچی، حمل و توزیع‌کننده مواد مخدر 445 نفر با چهار درصد افزایش و معتادین 418 نفر با پنج درصد افزایش نسبت به سه ماهه سال 93 بوده که در مجموع 863 نفر دستگیر شدند.

سرهنگ نجاریان با بیان اینکه جمع کل دستگیرشدگان موادمخدر در سال گذشته 824 نفر بوده، افزود: در سال گذشته 424 قاچاقچی، حمل و توزیع‌کننده موادمخدر و 400 نفر از معتادین در سطح شهرستان همدان دستگیر شدند.

پاکسازی 28 منطقه آلوده به موادمخدر در همدان

وی در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته 19 باند متلاشی و 24 منطقه آلوده پاکسازی شد، خاطرنشان کرد: همچنین در سال‌جاری هفت باند متلاشی و 28 منطقه آلوده نیز در شهرستان همدان پاکسازی شد و 24 نقطه از محورهای مواصلاتی کنترل شده که نسبت به سال گذشته با 9 درصد افزایش مواجه بوده است.

سرهنگ نجاریان با بیان اینکه امسال تاکنون یک طرح ارتقاء اجتماعی در همدان اجرا شده، گفت: در مجموع امسال 774 عملیات و در سال گذشته 746 عملیات در سطح شهرستان صورت گرفته و 22 دستگاه خودرو و موتور سیکلت توقیف شده است.

عدم وجود پروسه درمانی ویژه معتادین مواد مخدر صنعتی

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان همدان در پایان با تاکید بر اینکه هیچ پروسه درمانی برای معتادین موادمخدر صنعتی از جمله شیشه وجود ندارد، یادآور شد: به علت اینکه به این معتادین متادون داده می‌شود هیچ‌گونه درمانی صورت نمی‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار