رکورد افزایش تولید چغندرقند در چهارمحال و بختیاری

تابناک چهارمحال وبختیاری-رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از رکورد بی سابقه تولید بیش از 156هزار تن محصول چغندرقند در این استان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۳۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴ 29 November 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- ذبیح الله غریب اظهار کرد: از این میزان، 85 هزار و400 تن در مزارع شهرستانهای استان و 71 هزار و 200 تن در زمین های کشاورزی استیجاری مناطق گرمسیری استان های مجاور کشت و برداشت شده است.
وی میانگین عیار محصول چغندر تولیدی را بالای 17 عنوان کرد و گفت: متوسط افت نیز 2.75 درصد بوده که با آموزش به موقع بهره برداران، توزیع بذراصلاح شده، تغییر روش کشت و تجهیز مزارع به سیستم آبیاری نوین در کیفیت و کمیت محصول برداشت شده تاثیر داشته است.
رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان استعداد و ظرفیت فراوانی در تولید محصولات زراعی و باغی کم آب دارد.
غریب، از به حداقل رسیدن صف انتظار تحویل محصول چغندرقند در تنها کارخانه فرآوری استان در سال جاری خبر داد و گفت: با سیاست حمایتی دولت دوازدهم از کشاورزان، امسال مطالبات چغندرکاران نیز پس از فرایند تحویل و عیارسنجی در کمترین زمان ممکن پرداخت خواهد شد.
سالانه در چهارمحال وبختیاری بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، دامی و شیلاتی تولید می شود و سطح زیر کشت استان 270 هزار هکتار با 66 هزار بهره بردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار